בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המנע מהכניעה"

סמוטריץ' פנה לנתניהו והפציר בו לעצור את הקמת פרוייקט המצלמות בהר הבית

  • כ"א אדר תשע"ו - 08:28 01/03/2016
גודל: א א א
(שלמה מור)
(שלמה מור)

בעקבות הדיווח על התקנת מערך המצלמות בשטח הר הבית בימים הקרובים, בהתאם לדרישת הירדנים וכפי שסוכם במסגרת הפגישות שקיים ג'ון קרי, שר החוץ האמריקאי עם נתניהו ועבדאללה מלך ירדן, פנה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' במכתב לנתניהו בדרישה למנוע את המהלך.

סמוטריץ' מציין כי נתניהו נתחייב בעבר בפני ועדת חוץ וביטחון כי התקנת המצלמות בר הבית היא יוזמה ישראלית והיא תיעשה מתוך דאגה לאינטרסים הישראלים בהר. "מהפרסומים בימים האחרונים מצטיירת תמונה הפוכה של המציאות. עולה כי המצלמות ירכשו על ידי הירדנים, יותקנו על ידי הירדנים, לא יותקנו מצלמות בתוך המסגדים והשליטה והצפיה בהן יהיו בידי הירדנים. ככל שכך הם פני הדברים מדובר בכניעה נוספת ובנסיגה בריבונות היהודית על ההר ולכך לא נוכל להסכים", כתב סמוטריץ'.

"אני מפציר בך להימנע מהכניעה ולהורות על ביצוע פרויקט המצלמות כפי שהבטחת כפרויקט ישראלי על כל המשתמע מכך, וכלל זה - רכישת המצלמות על ידי ישראל, התקנתן על ידי משטרת ישראל, התקנתן גם בתוך המסגדים ובכל השערים מהם נכנסים הערבים להר ושליטה ובקרה מלאה בהן על ידי משטרת ישראל. הר הבית הינו המקום המקודש ביותר לעם היהודי ולפגיעה נוספת בריבונות בו על רקע המצב העגום גם כך המתקיים בו יהיו השלכות קואליציוניות".

המועצה האקדמית למדיניות לאומית פנתה אף היא במכתב בהול לראש הממשלה בעקבות הדיווחים בכלי התקשורת הערבים. במכתב, אליו כותבו גם השר לבטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, נכתב כי לא הוצא היתר בניה להתקנת המצלמות ואף טרם התקבל אישור ועדת השרים בראשות השרה לענייני תרבות, להתקנת המצלמות בהר הבית. "כידוע, בהיות הר הבית אתר עתיקות המשמש לצורך דתי, כל בניה ו/או הקמת מתקן במתחם ההר מחייבת אישור ועדת השרים בראשות שר התרבות, ובהשתתפות שר הדתות ושר המשפטים. זאת בהתאם לסעיף 29(ג) לחוק העתיקות", כדברי עו"ד אורית יפת המייצגת את המועצה האקדמית.

"יתרה מכך, ככל הידוע, נושא התקנת המצלמות כלל לא הובא לפתחה של ועדת השרים, לשם דיון לקראת מתן אישור כאמור". "הנה כי כן, האמור לעיל מקים חשש ממשי בדבר הפרת החוק הישראלי, אשר ממילא פוגעת גם בריבונות ישראל בהר הבית".

"יתר על כן, גם אם מיקום הצבת המצלמות תואם עם ממשלת ישראל, העדר יכולת לשלוט במצלמות, בהפעלתן, בכיולן, ו/או העדר גישה מלאה לתוכן הצילומים בזמן אמת, מהווים פגיעה חמורה בריבונותה של ישראל בהר הבית. זאת בניגוד לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ופסיקת בג"צ".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד