בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרעי התגייס למען הערבים

בהסכם שגיבש עם ראשי רשויות ערביות, הבטיח דרעי כי בנייה לא-חוקית ערבית לא תהרס

  • כ"ב אדר תשע"ו - 16:27 02/03/2016
גודל: א א א
אריה דרעי (דוברות הכנסת)
אריה דרעי (דוברות הכנסת)

במהלך דיון בועדת הפנים של הכנסת, אמר היום שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) כי הוא הגיע להסכמה עם ראשי רשויות ערביות, לפיה בתים שנבנו באופן לא חוקי לא ייהרסו, בתמורה לכך שהבנייה מעתה תיעשה באופן חוקי.

גורמים רבים בימין זעמו על ההחלטה, מאחר ותופעת הבנייה הבלתי חוקית בציבור הערבי הינה תופעה רחבת היקף מאוד, ומדובר בעשרות אלפי בתים שנבנו בניגוד לחוק.

במטה היישוב 'עמונה', שחרב ההרס מונפת על ראשו, אמרו: "משהו כאן התבלבל. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי אך בפועל החוקים, ההסכמים והקומבינות בממשלה שהם אמורים לחוקק לטובת עם ישראל, נחקקים עבור הערבים. הדם של ערביי ישראל אדום יותר מדמם של המתנחלים, אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון".

"אנו מזכירים כי בימים אלו 40 משפחות וכ-200 ילדים עומדים בפני גירוש והריסת בתיהם ואף אחד לא נע מכיסאו בכדי למנוע את זה. נבחרי הציבור מתעלמים מהעובדה שמדובר בהתנתקות שקטה שמתחילה בעמונה אבל יוזמיה מכוונים גבוה לעבר הריסת אלפי מבנים, עקירת אלפי משפחות ופינוי ישובים שלמים. תקדים עמונה מסוכן לכולנו. כמו שמסדירים את בתי הערבים חייבים להסדיר את ההתיישבות. חייבים להציל את עמונה".

השר לבטחון פנים גלעד ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא כלל לא מבין את במה מדובר שהרי הפיקוח על הבנייה אינו תחת משרד הפנים אלא תחת משרד האוצר. בכל אופן אמר ארדן כי סיכום כזה "יעודד הפרות חוק וחריגות בניה נוספות".

במקביל, אמר דרעי כי הוא רואה חשיבות רבה בהעסקת פועלים ערבים מיו"ש והגדלת המכסות: "אני ככלל תומך בעמדה של מערכת הביטחון ושל ראש הממשלה ושר האוצר לתת כמה שיותר רישיונות של עובדים 'פלסטינים'. אני חושב שעדיף אותם מעובדים ממקומות אחרים. כך עובד 'פלסטיני' שמפרנס את משפחתו, אני חושב שזה דבר טוב, וגם הסטטיסטיקה מראה שבכל הגל טרור הזה בחודשים האחרונים חוץ מאחד בתל אביב, לא היה לנו עסק עם מי שקיבל היתר עבודה".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד