בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתבת חיבור בנושא קורבנות? לא תוכל לעלות להר

הרב יהודה קרויזר סורב לעלות להר הבית בעקבות חיבורי שכתב לפני עשור בנושא הקורבנות

  • יח"צ
  • ד' אדר ב תשע"ו - 09:42 14/03/2016
גודל: א א א
הרב יהודה קרויזר (יהודה פרל)
הרב יהודה קרויזר (יהודה פרל)

עשר שנים לאחר שהרב יהודה קרויזר כתב חיבור הלכתי על מצוות קרבן פסח, החליטה המשטרה למנוע בשל כך את כניסתו להר הבית.

הרב קרויזר, המכהן כרב היישוב מצפה יריחו וראש ישיבת 'הרעיון היהודי', נמנה על ראשוני הרבנים העולים להר הבית בטהרה, הוא מקפיד לפקוד את ההר מדי כמה שבועות לכל הפחות.

ביום חמישי האחרון הופתע הרב קרויזר בבואו להכנס להר הבית כאשר שוטר הודיע לו כי המשטרה החליטה למנוע את כניסתו להר הבית מטעמים מסווגים. השוטר הודיע לרב כי אם הוא חפץ להמשיך לעלות להר הבית, עליו ליצור קשר טלפוני עם משטרת מרחב דוד, היא משטרת העיר העתיקה.

הרב קרויזר שביקש לברר את סיבת ההתנכלות אליו, נענה בדרישה להגיע לתחנת המשטרה ולחתום על "מסמך האפליה" - מסמך שהמשטרה נוהגת להחתים עליו יהודים שלא פעלו לשביעות רצונה בהר הבית.

החוברת המדוברת

לאחר שהתקשרו אל הרב שוב ושוב מתחנת המשטרה, נעתר הרב להיפגש עמם. לתדהמתו, קצין מודיעין חדש שהזדהה בשם "אלכס" תישאל אותו על חיבורים הלכתיים שכתב הרב והוציא לאור כבר לפני עשר שנים. ביניהם החוברת "קרבן פסח כהלכתו", והחוברת "קרבן התמיד כהלכתו".

"זאת בושה שבמדינת היהודים המשטרה חוקרת רבנים על ספרי הלכה", אמר הרב קרויזר לקצין המודיעין שחקר אותו. הקצין שאל את הרב קרויזר מהו "קרבן התמיד" ומתי מקריבים אותו...

ב'מטה ארגוני המקדש' מגיבים בחריפות להיטפלות לרב קרויזר: "תמוה ביותר מה מצאה המשטרה בחיבורי ההלכה המצויינים הללו, ומה נזכרה בהם כעת עשר שנים אחרי הפצתם. האם זה הקצב שבו המשטרה פועלת? לאחר עשר שנים 'עלה' רק על שנים מתוך עשרות רבות של חיבורי הלכה שכתב הרב קרויזר בענייני בית המקדש".

"מדובר בהתנכלות לרבנים, לדברי תורה ולכל מה שקשור לבית המקדש", אומרים במטה. "אנו דורשים את התערבותו המיידית של השר גלעד ארדן. מפליא מאוד שגם תחת פיקודו ממשיכה המשטרה להתנהל בפוביה אובססיבית לכל מה שקשור לבית המקדש, ועוד גרוע יותר מאשר בימי אהרונוביץ'. התנכלות המשטרה לחיבורים תורניים מזכירות משטרים אפלים בתולדותינו".

בעקבות הפרשה מתכוונים פעילי המקדש להפיץ את החיבורים הללו במהדורה מחודשת ובתפוצה נרחבת.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד