בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה חזרה בה: הרב קרויזר ישוב להר

זאת לאחר שנאסרה עלייתו להר בעקבות חוברות שכתב בנושא הקורבנות

  • ו' אדר ב תשע"ו - 15:24 16/03/2016
גודל: א א א
עליית רבנים להר הבית
עליית רבנים להר הבית

הלחץ הציבורי עשה את שלו:משטרת העיר העתיקה חזרה בה מהסנקציה נגד רבה של מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר, והוא הוזמן על ידה לחזור להר הבית בלי תנאים ובלי חתימות על הגבלות.

הרב קרויזר העולה להר הבית לפחות אחת לחודש, נחסם ביום חמישי האחרון על ידי המשטרה בשער ההר. המשטרה הודיעה לו שבעקבות חיבור תורני שכתב על מצוות קרבן הפסח והלכותיו בימינו היא לא תאפשר לו לעלות יותר להר הבית, ללא שיחתום על מסמך התחייבויות שלא לקיים שום מצווה יהודית בהר הבית.

החלטת המשטרה עוררה זעם ציבורי נרחב. ב'מטה ארגוני המקדש' טענו שהמשטרה מבקשת לסתום את פיהם של רבני ישראל מללמד את דברי התורה.

הבוקר הזמינה המשטרה את הרב קרויזר לפגישה עם מפקד משטרת העיר העתיקה. בפגישתם מסר לו מפקד המרחב את החלטת המשטרה לחזור בה מכל דרישותיה, והזמינה את הרב לחזור להר הבית.

| המעצרים ההזויים בהר הבית נמשכים

בתוך כך, המשטרה גירשה היום יהודי נוסף משטח הר הבית לאחר ששוטר חשד בו שהוא מתפלל בחשאי בתוך מטרייה שהחזיק בידו. השוטר הודיע ליהודי כי הוא לא יוכל לשוב להר הבית עד לחתימתו על מסמך שלא יהין להתפלל לעולם בהר הבית.

ב'מטה ארגוני המקדש' קוראים לשר ארדן להפסיק את התעמרות המשטרה ביהודים העולים להר הבית. "חילופי המשמרות במשרד לבטחון פנים בהחלפת אהרונוביץ' הציפו תקוות רבות, שלמרבה הצער מאכזבות עד כה בהחמרת הנהלים והטרדת היהודים בהר הבית", נמסר מהמטה.

מישיבת 'הרעיון היהודי' שבמסגרתה הוציא הרב קרויזר לאור את חיבור קרבן הפסח כבר לפני עשור נמסר כי כל עותקי החיבור אזלו בימים הללו, והישיבה נערכת להדפיסם מחדש נוכח הביקוש העצום לספרי הרב קרויזר מאז ההתנכלות המשטרתית אליו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד