בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כשבישראל עוצרים מתפללים, ב'אונסקו' מתכחשים למקדש"

ארגוני המקדש מגיבים למעצר יהודי הבוקר בהר הבית. ארגון 'ייראה' מדווח על עלייה חדה במספר העולים היהודים להר לקראת פסח

  • ט' ניסן תשע"ו - 09:26 17/04/2016
גודל: א א א
הרב יצחק הלוי ותלמידים מהר עציון בהר הבית בשבוע שעבר (יחצ)
הרב יצחק הלוי ותלמידים מהר עציון בהר הבית בשבוע שעבר (יחצ)

יהודי אמריקאי נעצר הבוקר בהר הבית לאחר ששוטרים ואנשי וואקף שליוו את הסיור שבמסגרתו עלה להר חשדו בו כי הוא התפלל, זאת לאחר שאמר לחבריו הסבר על הפסוק "אנא השם הושיעה נא" שבפרקי ה'הלל' בתהלים.

במטה ארגוני המקדש מיהרו להגיב למעצר הבוקר, שכמוהו מתרחשים כמה פעמים בשבוע. "ראש הממשלה שגינה אמש את ההתכחשות של 'אונסקו' לזיקת ישראל להר הבית, מנהל בעצמו מדיניות אנטי יהודית במקום הקדוש. על ממשלת ישראל להפסיק את רדיפת המתפללים היהודים בהר הבית, ולאפשר את חידוש הקשר של עם ישראל למקום קודשו ומרכז הכיסופים שלנו כבר אלפיים שנה", אמרו במטה.

בארגון 'חוננו', שעורך דין מטעמם מסייע לעצור, הגיבו אף הם למעצר: "התנהלות מדינת ומשטרת ישראל כלפי ספק חשד של תפילת יהודים בהר הבית היא קודם כל מגוחכת, ובנוסף היא מפלה ודורסנית. לא יתכן שאדם שומר חוק ייעצר כאחרון העבריינים בגלל שנתן הסבר על פסוק מספר תהילים. במדינות אחרות מעצר כזה היה מוגדר כאנטישמיות"

הדברים באים על רקע ההצהרה של ארגון 'אונסקו', המרכז את נושא התרבות והחינוך מטעם האו"ם, על כך שאין קשר בין העם היהודי להר הבית ולכן אין צורך לאפשר עליית יהודים להר ולשמור על זכויות כלשהם של יהודים בנוגע לסיורים בהר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (מוצ"ש) בזעם לדברים וכינה את ההצהרה "אבסורד": "אונסקו מתעלם מהקשר ההיסטורי הייחודי של היהדות להר הבית, המקום שבו עמדו שני בתי המקדש במשך אלף שנים, וכל יהודי העולם התפללו אליו במשך אלפי שנים. האו״ם משכתב חלק יסודי בהיסטוריה האנושית ומוכיח שוב שאין שפל שהוא לא מגיע אליו".

בתוך כך, ארגון "ייראה" הפועל לעידוד עליית יהודים להר הבית מדווח על כך שבשוע הקודם נרשמה עלייה חדה במספר היהודים שבקרו בשטח ההר. לדברי אלישבע סנדמן, מ'ייראה', אחת הסיבות לעלייה במספר העולים היהודים להר היא שיפור ביחס הרשויות אליהם, זאת על אף שישנן עדיין הגבלות רבות ומוזרות.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד