בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הגיע הזמן להסדיר את הקרקעות בגולן"

בישיבת הממשלה החגיגית בגולן נתניהו דיבר על מחויבותו שלא למסור את הגולן לערבים. ב'רגבים' קוראים לנתניהו להפסיק לדבר וליישם מציאות בשטח

  • ט' ניסן תשע"ו - 19:05 17/04/2016
גודל: א א א
ראש הממשלה בגולן היום (מועצה אזורית גולן)
ראש הממשלה בגולן היום (מועצה אזורית גולן)

הממשלה ה-34 של מדינת ישראל ציינה היום (ראשון) שנה לכהונתה בישיבת ממשלה חגיגית ברמת הגולן. ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה החגיגית "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור - רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן".

עוד אמר נתניהו, כי "הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה". לדבריו, בעוד שבתשע עשרה השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, הוא שימש למלחמה. בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראלי, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה".

נתניהו גם טען בישיבת הממשלה, כי בשיחה עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, הוא הבהיר כי ישראל לא תתנגד להסכם שלום כל עוד הוא לא יפגע בבטחונה. עוד טען נתניהו כי "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

| רגבים: להסדיר את מצב הקרקעות בגולן

אל מול דבריו של ראש הממשלה בתנועת רגבים טוענים, כי "לפני שמאותתים לאסד - כדאי לוודא שמסדירים את מצב הקרקע בגולן. ישיבות ממשלה חגיגיות זה דבר נפלא כדי לשדר ריבונות, אבל הצעד הראשון שדרוש כדי לחזק באמת את הריבונות ברמת הגולן צריך להיות הסדר קרקעות".

ב'רגבים' מסבירים כי "נכון להיום, על אף חוק סיפוח הגולן, ישנם אזורים שלמים ברמה בהם לא הוסדרה בכלל מדיניות כלפי רישום המקרקעין והגדרתם. מצב זה יוצר 'בועה' של חוסר ודאות הן מצד המדינה ובעיקר מצד הדרוזים המתגוררים באזור".

נתניהו גם ציין את הישגי הממשלה בשנה האחרונה וטען כי "מי שצפה, אפילו קיווה, שממשלה עם שישים ואחד חברים בקואליציה לא תחזיק מעמד, התבדה. הקואליציה איתנה והיא תמשיך להיות כזאת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד