בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופט הערבי החליט: מוריס יישאר במעצר בחג

יו"ר תנועת 'חוזרים להר' יחגוג את ליל הסדר בבית המעצר לאחר שהפר את הצו המנהלי שהוצא נגדו והגיע לעיר העתיקה עם גדי לקרבן פסח

  • י"ד ניסן תשע"ו - 17:58 22/04/2016
גודל: א א א
רפאל מוריס היום בדרכו להר הבית
רפאל מוריס היום בדרכו להר הבית

כ-15 יהודים נעצרו או עוכבו היום (ו') באזור העיר העתיקה בירושלים לאחר שצעדו לכיוון הר הבית כשברשותם גדיים לצורך הקרבת קרבן פסח.

רובם ככולם שוחררו לאחר חקירה קצרה, אך יו"ר תנועת 'חוזרים להר', רפאל מוריס יישאר במעצר במהלך החג, זאת לאחר ששופט ערבי בבית המשפט השלום בירושלים קיבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ובית המשפט המחוזי סרב לדון בערר שהגיש עורך דינו מטעם ארגון 'חוננו' בשל השעה המאוחרת.

רפאל קיבל אמש מבלשי המשטרה צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד העורף יאיר סטריק המורה על הרחקתו מהעיר העתיקה בירושלים עד לאחר הפסח. חרף זאת, הוא הגיע יחד עם פעילים נוספים של תנועת 'חוזרים להר' לעיר העתיקה כשהם מצויידים בגדיים לצורך הקרבת קרבן פסח ושוטרי מרחב דוד עצרו אותו.

רעייתו אביה, פרסמה בדף הפייסבוק שלה תגובה למעצר: "בשב"כ חשבו שחתיכת נייר תצליח להרתיע אותו, אז הוא הוכיח שלא צווים יעצרו אותנו ולא מעצרים יעצרו אותנו- מלעשות את דבר ה'. בחג החרות, רפאל ישב בבית האסורים, אבל יהיה חופשי. הוא לא נתן לצווים ולהפחדות של המשטרה והשב"כ להרתיע אותו".

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר: "אנו מגנים את משטרת ישראל שמונעת מיהודים לקיים מצווה שאינה פוגעת באף אדם ועוד מתיימרת לטעון שהיא פועלת למען חופש פולחן לכל הדתות. אך היא לא תמנע ממנו להמשיך במאבקנו הצודק למען שלטון יהודי בהר הבית וקיום המצוות בהר".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד