בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיא במספר העולים היהודים להר

בארגוני המקדש מרוצים מהמספר הגבוה של יהודים שעלו להר בחול המועד

  • כ"ג ניסן תשע"ו - 21:58 01/05/2016
גודל: א א א
יהודים בהר הבית בימי חול המועד (ארגון ייראה)
יהודים בהר הבית בימי חול המועד (ארגון ייראה)

למעלה מאלף יהודים עלו להר הבית במהלך ימי חג הפסח. בארגוני המקדש מפרסמים את נתוני העלייה המתגברת אל מול יחס בלתי הולם של המשטרה אל היהודים העולים למקום הקדוש בימי החג.

על פי הדיווחים של ארגוני המקדש, 1,015 יהודים עלו להר הבית במהלך חול המועד האחרון. בנוסף כניסתם של למעלה משישים יהודים להר נמנעה במהלך החג על ידי משטרת ישראל, חלקם לאחר המתנה של שעות רבות.

מתוך כאלף עולים כ-370 מתוכם לא הורשו לקיים הקפה מלאה, ואולצו להיכנס רק להצצה בת כ-5 דקות ויציאה מיידית משער השלשלת הסמוך. במהלך ימי החג נטפלה המשטרה ל-43 יהודים בהר הבית, בטענה שהתפללו במקום הקדוש. שישה מתוכם נעצרו למשך שעתיים ויותר. כל השאר גורשו מההר.

היום בו נרשם שיא במספר העליות להר הוא יום חמישי, ערב חג שני - 'שביעי של פסח'. ביום חמישי עלו להר 265 יהודים - שיא כל הזמנים, אולם רק כ-160 מתוכם זכו להקפה מלאה של ההר, בעוד 102 נאלצו להיכנס ל - 5 דקות בלבד. כ-20 יהודים לא הצליחו להיכנס להר כלל.

יש לציין כי מספר העולים להר השנה גבוה בהרבה ממספר העולים להר בימי חג הפסח בשנה שעברה, כך על פי דיווחים של עמותת 'ייראה' הפועלת לעידוד העלייה להר. 1015 יהודים עלו השנה להר הבית, לעומת כ-650 בשנה שעברה.

בנוסף, בקעבות הלחץ הציבורי, יחס המשטרה לעולים השתפר באופן יחסי. בעוד שבשנה שעברה כ-130 יהודים נמנעו מעלייה לשטח ההר על ידי המשטרה, הרי שהשנה נמנעה העלייה 'רק' מ-60 יהודים. בנוסף, בעוד שבשנה שעברה רובם הגדול של העולים (480) נאלצו להסתפק ב'הצצה' בלבד, השנה כשתי שליש מהיהודים זכו לסיבוב קצר בהר.

השוואה בין השנה לשנה שעברה(ייראה)

יו"ר המטה המשותף של תנועות הר הבית והמקדש, עו"ד אביעד ויסולי אומר, כי "בחג הפסח השנה נוכחנו לדעת כי הדרישה של היהודים לראות והיראות במקום המקדש, על הר הבית, שוברת שיאים. מנגד, המשטרה הפגינה היסטריה וחוסר אונים מוחלט בהר הבית, ואפשרה השתוללות חסרת תקדים של עשרות אנשי הווקף המוסלמי אשר היו מעורבים בתקריות אלימות רבות מבלי שהמשטרה עצרה אותם".

"המשטרה נכנעה לדרישות ארגוני הטרור המוסלמי ועשתה ככל יכולתה כדי להפחית מספר היהודים שעלו להר הבית", אומר עורך הדין ויסולי. "במסגרת זו היא הרשתה המשטרה לקבוצה אחת בלבד של יהודים להימצא בהר הבית בכל זמן הביקור, כפתה על מאות יהודים ביקור חפוז של 5 דקות בלבד כנגד רצונם אשר הסתכם בהליכה מהירה משער המוגרבים לשער השלשלת, אפשרה לאנשי הווקף לעקוב ממרחק של סנטימטרים מכל יהודי ולתקוף את היהודים שהתפללו במכות ובעיטות, ללא כל תגובה הולמת מהשוטרים".

ויסולי מספר כי המטה המשותף של תנועות הר הבית והמקדש ידרוש מהמשטרה להיערך לתפילת יהודים בהר הבית, "בהתאם ל - 16 פסקי הדין של בג"ץ המתירים זאת", בתוך זמן קצוב (30 יום).

בנוסף, ידרשו במטה המשותף מהמשטרה לשים קץ להוראות הבלתי חוקיות המגבילות את ביקורי היהודים בהר הבית לקבוצות קטנות הנמצאות במעקב צמוד כל זמן הביקור תוך הגבלה של קבוצה אחת בלבד של יהודים בהר הבית. "מדובר בפקודות בלתי חוקיות בעליל של המשטרה שמשמעותן אפרטהייד גזעני נגד יהודים בהר הבית - המקום המקודש ביותר בעולם לעם היהודי", טוען עו"ד ויסולי.

לדברי ויסולי המטה המשותף יגיש תלונות כנגד שוטרים אשר תועדו כמפירי חוק בהר הבית, וכנגד חלקם יוגשו גם תביעות אזרחיות. עוד מספר ויסולי, כי "בחול המועד סוכות הקרוב, אנו נדרוש מהמשטרה להיערך להכפלת מספר היהודים העולים להר הבית, תוך מתן אפשרות לתפילה, נטילת לולב והשתחוות לכל יהודי שיחפוץ בכך".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד