בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדיניות יעלון תידון במוסדות הליכוד

בתגובה לעתירה שהגישו אנשי 'נאמני ארץ ישראל בליכוד', הורה בית הדין של הליכוד לכנס את מוסדות המפלגה לדיון בפינוי היהודים מהבתים שנרכשו בחברון

  • א' אייר תשע"ו - 08:32 09/05/2016
גודל: א א א
משה יעלון (לעמ)
משה יעלון (לעמ)

בית הדין העליון של הליכוד הורה למוסדות הליכוד – מרכז הליכוד, הלשכה המדינית, הנהלת הליכוד, מזכירות הליכוד והסיעה בכנסת, לקיים דיונים בכשליו של משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון, בכל הנוגע לפינוי היהודים מבית רחל ולאה בחברון. בדיונים אלה יצביעו המוסדות על הצעת החלטה הקוראת לראש הממשלה להעביר את יעלון מתפקידו כשר הביטחון, וכן קריאה לנבחרי הליכוד לפעול לביטול מיידי של פינוי היהודים מבית רחל ולאה בחברון.

בית הדין נתן את החלטתו בעתירה שהגישו ששה חברי "נאמני ארץ ישראל בליכוד" ובראשם עו"ד אביעד ויסולי, נגד יעלון (עתירה 1335/16) ובה ביקשו להשעות את יעלון מהליכוד בגין הוראתו לפנות את היהודים מבית רחל ולאה בחברון ביום 21.1.16. זאת בהתאם לסעיף בחוקת הליכוד לפיו חבר ליכוד המסייע למפלגה מתחרה יושעה מן הליכוד לשנתים. העותרים טענו כי הוראת יעלון לפנות את היהודים מהבית שרכשו בחברון, מסייעת למפלגות השמאל השואפות לחסל את ההתיישבות בחברון.

בית הדין של הליכוד קבע כי "יש מקום לויכוח נוקב עם השר יעלון על החלטתו בדבר פינוי היהודים מביתם בחברון וגם מותר למתוח עליה ביקורת ולפעול לשינויה, או למצער למניעת חזרה על התנהלות כזו בעתיד". בית הדין קבע כי דיון כזה אינו יכול להתקיים במסגרת בית הדין, והורה לקיים את הויכוח הנוקב על התנהלות יעלון במוסדות הליכוד השונים – "המרכז, ההנהלה, הלשכה המדינית, המזכירות והסיעה בכנסת". הדיון יתקיים לבחינת "הטענות כבדות המשקל שמעלים העותרים", ובית הדין קבע כי הוא יוודא את קיומו של הדיון.

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, פנה ביום 6.5.16 לח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ ישראל כץ, יו"ר מזכירות הליכוד וח"כ זאב אלקין, יו"ר הלשכה המדינית של הליכוד, בדרישה לכנס את המוסדות שהם עומדים בראשם לדיון בכשליו האמורים של יעלון כשר ביטחון בהקדם האפשרי. בדיון זה תובא להצבעה הצעת החלטה הקוראת לראש הממשלה להסיק את המסקנות המתבקשות מכשליו המרובים של יעלון כשר ביטחון ככלל, ובנושא ההתיישבות בפרט, ולהעבירו מתפקידו. הצעת ההחלטה תכלול גם קריאה לנבחרי הליכוד לפעול לביטול מיידי על איסור המגורים של יהודים בבית רחל ולאה בחברון. יו"רי המוסדות נדרשים לקבוע את מועד הדיון בתוך 7 ימים.

נאמני ארץ ישראל בליכוד היא קבוצה אידאולוגית של מאות חברי מרכז הליכוד מכל רחבי הארץ הפועלת למעלה מ – 12 שנה בליכוד ומניעה מהלכים רבים בסיוע להתיישבות וחיזוק הריבונות של מדינת ישראל בכל חלקי ארץ ישראל ובמיוחד בהר הבית. קבוצה זו פועלת באמצעות עתירות לבית הדין של הליכוד, כינוסים והחלטות של מרכז הליכוד, איוש עמדות מפתח במנגנון הליכוד ותמיכה במועמדים לכנסת המחויבים לפעול לקידום מטרותיה. נאמני ארץ ישראל בליכוד היא הקבוצה המאורגנת הגדולה והפעילה ביותר במרכז הליכוד, ורוב גדול של חברי סיעת הליכוד כיום נבחרו בתמיכתה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד