בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המנהל הרס בנייה ערבית בלתי חוקית

ראש המועצה: "נראה כי חל שינוי והוחלט על אכיפת הסדר גם בצד השני"

  • י"ג סיון תשע"ו - 18:25 19/06/2016
גודל: א א א
הרס המבנים היום (נסר נאווג'ה, בצלם)
הרס המבנים היום (נסר נאווג'ה, בצלם)

כוחות המנהל האזרחי הרסו בצהריים מספר מבנים לא חוקיים במקבץ שהקימו ערבים לפני כשנתיים על אדמות מדינה דרומית ליישוב סוסיא.

אחד המבנים שנהרס היום (נדב אברמוב)

בעתירות מכונה המקבץ 'נוואג'עה דרום' (ואדי ג'חיש). במהלך הדיון בבג"צ בעתירה על המתחם 'נוואג'עה צפון' המשיכו הערבים להקים מבנים חדשים במקום ובכך עברו על צו בית המשפט שאסר כל בניה חדשה בשטח. לאחר הקמת מבנים אלה פנו מהמועצה האזורית הר חברון יחד עם תנועת 'רגבים' והגישו על כך תלונה. היום, לאחר כשנתיים, הגיעו כוחות מנהל מלווים בצבא לאכוף את הצו שהוצא כנגד המבנים.

פעולה זו מצטרפת לפעיליות אכיפה נוספות. רק בסוף השבוע החרים המנהל כלים הנדסיים שעבדו בשטח להקמת מאחז ערבי לא חוקי באזור יתיר. כך היה גם לפני כחודשיים אז פעלו להריסת מבנה סמוך ליער יתיר ומבנה נוסף שנמצא בדרך ליישוב טנא עומרים.

הרב המבנים היום (נאסר נאווג'ה בצלם)

יוחאי דמרי ראש המועצה - "תודתי למנהל האזרחי אשר פועל לאחרונה ביתר שאת כנגד הבניה הלא חוקית בהר חברון, אין לנו שמחה לאיד על הריסת בתים. לשכננו הערבים יש מספיק אפשרויות על מנת לממש את חלום ביתם. לצערי בהר חברון קיימת תופעה מדאיגה של עבריינות לאומנית בדמות בניה לא חוקית אשר שנים מנסה לנגוס באדמות המדינה ולקבוע עובדות בשטח. עד כה התייחסה המדינה לאזור כאל חצר אחורית כפי שמתייחסים אל יתר חלקי הנגב ובעצימת עין אפשרה לעבריינים להשתולל. לשמחתי נראה כי לאחרונה חל שינוי והוחלט לאכוף חוק וסדר גם בצד השני. אני מברך על כך ומקווה כי המגמה תימשך כי עוד מלאכה רבה לפנינו."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד