בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הר הבית ייסגר ליהודים למשך עשרה ימים

זאת בשל התפרעויות קשות של הערבים במקום • כניעה לטרור

  • כ"ב סיון תשע"ו - 08:22 28/06/2016
גודל: א א א

כניעה לטרור: הר הבית יהיה סגור בפני יהודים ומבקרים תיירים עד תום ימים צום הרמדאן המוסלמי, כך הודיעה הבוקר המשטרה.בתחילה בהודעת דוברות המשטרה נכתב כי ההר ייסגר רק בשלושת הימים הקרובים, אך בשער הכניסה להר גילו העולים היהודים מודעה שההר ייסגר עד סיום צום הרמדאן - בעוד כעשרה ימים.

השלט שהופיע הבוקר בכניסה להר

ההחלטה מגיעה לאחר שבימים ראשון ושני התפרעו עשרות ערבים בשטח ההר לאחר שצברו אבנים ואמצעים שונים בתוך מבנה כיפת הסלע. גם הבוקר לאחר הודעת המשטרה על סגירת ההר ליהודים, המשיכו הערבים להתפרע בהר וליידות אבנים לעבר השוטרים במקום. מתפללת בכותל המערבי נפצעה באורח קל מאבן שיידו ערבים מההר.

המשטרה הודיעה כי היא תמשיך ב"הידברות שוטפת עם ההנהגה המקומית והווקף, ודורשת מהם לפעול למניעת כל הפרת סדר בהר ושמירה על השקט".

יצויין, כי גם בימים האחרונים הגבילה המשטרה את כניסת היהודים להר. אתמול ההר היה פתוח לכניסת יהודים למשך שעה אחת בלבד.

במטה ארגוני המקדש אומרים הבוקר: "בצעד מעורר תמיהה, המשטרה לא עצרה גם הלילה את המתפרעים המוסלמים בהר הבית ולא סילקה אותם מהמקום. המתפרעים מקבלים חסינות בתוך מסגד אל אקצה, ממנו הם מגיחים כל בוקר לפעילות טרור נגד המשטרה, היהודים ומבקרים בהר הבית. מדובר בקומץ מתפרעים קטן שזוכים לאירוח במסגד ולגיבוי מהנהלת הוואקף ומהשייח'ים במקום".

"בניגוד לעבר בו המשטרה היתה נכנסת למסגד ושולפת ממנו את המתפרעים, המשטרה ממשיכה כיום את מדיניות אהרונוביץ' המעניקה למתפרעים חסינות בתוך המסגד. שם הם נחים, מחליפים כוחות, מקבלים אספקת מזון ואבנים, ויוצאים לסיבוב נוסף בהר נגד היהודים ונגד כוחות הבטחון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד