בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הממשלה נותנת את המקום למרמס"

היום (א') בשעות הצהריים הסתיים ביקור היהודים בהר הבית לשבוע הקרוב בשל 'חג הקורבן' המוסלמי. מחר תיסגר מערת המכפלה. "הדבר הזה צועק לשמים"

  • אברהם שפירא
  • ח' אלול תשע"ו - 21:30 11/09/2016
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (מטה ארגוני המקדש)
יהודים בהר הבית (מטה ארגוני המקדש)

הר הבית נסגר היום (ראשון) בשעות הצהריים לכניסת יהודים. לטענת המשטרה, סגירת ההר נדרשת בגלל 'חג הקורבן' אותו חוגגים הערבים. החג בן ארבעה ימים יתחיל מחר ביום שני. בימי חגיהם הערבים לא מעוניינים לראות יהודים בהר הבית.

בשיחה עם הקול היהודי אומר יעקב היימן ממטה ארגוני המקדש בתגובה, כי "דבר ראשון אנחנו רואים פה משהו אבסורדי. אני לא שמעתי שבחגי ישראל יש דרישה של מישהו שההר יתרוקן מערבים. לא רק שאין דרישה כזו, אלא שבדרך כלל זה הפוך, היהודים מוצאים בחגים מההר בגלל התפרעויות הערבים. הדבר הזה צועק לשמים. הייתי מצפה שממשלת ישראל תשליט ריבונות במקום. הממשלה נותנת את המקום הזה למרמס".

לדברי היימן, בימים אלו "עיקר העבודה שלנו היא על התודעה. שעם ישראל ירצה לבוא להר הבית, להפוך את הר הבית גם במציאות למקום הכי קדוש, כשכל ההמונים שמגיעים לכותל ירצו לעלות למעלה, השינוי כבר יתרחש. שעם ישראל יבין שהוא צריך להגיע למקום הקדוש לו. צריך להפוך את המקום למקום של תפילה ובזמן הנכון גם לבנות את בית המקדש".

יהודים בהר הבית היום (אדם פרופ)

"אנחנו קוראים לציבור להגיע לקרבת הר הבית בימים אלו, ובשבוע הבא להגיע בהמוניו כשייפתח ההר. אנחנו מקוים ומתפללים שיותר ויותר יהודים יגיעו אל ההר. צריך להתרגל לכך שזה המקום שהקדוש ברוך הוא רוצה שנגיע אליו, אין סיבה שלא נצליח. לא צריך מהפכות, פשוט להגיע" מסיים היימן.

יהודים רבים ניצלו עד כה את יום הפתיחה היחיד השבוע ליהודים, ועלו להר הבית בקבוצות גדולות.
במטה ארגוני המקדש מגנים בחריפות את סגירת ההר בפני יהודים. "אי אפשר להסכים עם האפלייה המתמשכת בהר הבית, אשר נסגר ליהודים בחגים מוסלמים, ולעומת זאת נותר פתוח למוסלמים בחגי ישראל".

עוד מציינים במטה ארגוני המקדש, כי "לאור הניסיון קיים חשש כבד לגורלם של שרידי המקדש הפזורים בהר הבית. השנים האחרונות הוכיחו שבכל פעם שהר הבית נסגר בפני יהודים למשך כמה ימים, המוסלמים ניצלו זאת לפרוייקטים של השמדת עתיקות, ובינויים איסלמיים חדשים".

במקביל תיסגר מערת המכפלה בעיר הקודש חברון ליהודים מחר זאת בשל החג אותו מציינים הערבים. מנהלת מערת המכפלה ציינה כי התפילות יתקיימו ברחבת המדרגה השביעית כמו בימים עברו. המערה תשוב ותיפתח לציבור בלילה שבין שני לשלישי בין השעות 00:00 ל-02:00 לאמירת הסליחות. ביום שלישי תיפתח המערה בשעה 04:00 במתכונתה הרגילה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד