בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתנגדים להסכמים: "הרב מלמד נכווה ומזהיר"

"הרב מלמד שם נפשו בכפו על הסכם בגבעת האולפנה ונכווה". דניאלה וייס מגיבה הערב (ג') לרב מלמד סביב סוגיית פינוי עמונה אותו היא מכנה "פשע לאומי"

  • אברהם שפירא
  • י' אלול תשע"ו - 21:44 13/09/2016
גודל: א א א
גבעת האולפנה (הלל מאיר TPS)
גבעת האולפנה (הלל מאיר TPS)

"הרב מלמד התייצב בעצמו עם כל מה שהוא מייצג והדף בגופו כל ניסיון למאבק ממשי", אמרה היום (שלישי) בשיחה עם הקול היהודי דניאלה וויס על דבריו של הרב זלמן מלמד בנוגע להרס בתי שכונת האולפנה בבית אל לפני כארבע שנים. "הוא אמר שהוא במגעים עם הממשלה בדרכו להגיע להישגים וכי עימות יפריע למהלך. הרב מלמד שם נפשו בכפו בעניין הזה והתייצב מול כולם".

וייס, פעילת ארץ ישראל ומראשי תנועת ההתיישבות 'נחלה', הייתה מהפעילים הבולטים שהתנגדו להסכם שהתרחש בין הרב מלמד לראש הממשלה בבנימין נתניהו. בכנס שהקיים השבוע בעמונה, אמר הרב מלמד כי מעולם לא קיים נתניהו את הבטחתו בהסכם וכי אין לסמוך על הסכמים נוספים בנוגע לפינוי ישובים.

"אני חושבת שקשה למצוא עד אמין שאפשר לסמוך עליו יותר מאשר הרב מלמד בנוגע לאמינות הממשלה" אומרת וייס.

עימותים בין תושבים בית אל לפעילים ()

עוד בנושא:
הרב מלמד: "ראש הממשלה הונה אותי"
"יותר אין לסמוך על הבטחות"
"יהיה פינוי כפוי וכואב"

"עמדו מולו שרים והבטיחו שאם הוא ימנע את העימות הזה - מה שהם קוראים כל פעם "מלחמת אחים" - תהיה בנייה של 300 יחידות דיור. אני רוצה להעיד על עצמי שאני מאותם אלה שאמרו שגם אם יהיו 300 או 3,000 יחידות אנחנו לא מסכימים עם הממשלה על הרס, גם לא של קיר תמך בצריף, מפני שאת הארץ הזו באנו לבנות ולא לתת יד לשום הרס. אם פותחים פתח נכנס שיטפון".

|330 יחידות, מבנה ציבור ושינוי מדיניות ההרס

הישוב בית אל סער באותם ימים סביב הכוונה להרס. בני נוער רבים וכן מטה המאבק של התושבים התכוננו ליום הפקודה. צמיגים וגדרות תיל נפרסו ובני הנוער שהו במקום מספר ימים. בחלק מהבתים הותקנו ביצורים בכדי להקשות על פינוי התושבים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

הרב מלמד קידם הסכם עם הממשלה לפיו הבתים יפונו ללא מאבק, בתמורה ל-300 יחידות דיור באזור אחר בבית אל, 30 יחידות דיור לישיבה בראשותו של הרב מלמד ומבנה ציבור לישיבה. בנוסף הבטיחו השרים כפי שאמר הרב מלמד השבוע, כי מדיניות ההרס תשתנה. השרים הזכירו את פסיקת בג"ץ בעניין עמונה ובעניין בתי דריינוף, אותם הספיקה כבר המדינה להרוס בשנה האחרונה.

בני נוער וגורמים בהתיישבות התנגדו באותו הזמן להסכם, הפגינו כנגד ההחלטה, ואף התבצרו בבתים, מהלך שהוביל לפינויים האלים בידי חלק מהתושבים והעסקנים המקומיים.

אחד מהבתים שנוסרו (הקול היהודי)

לבסוף, מתוך ההסכם בוצעו החלקים הקטנים. שלושים היחידות ומבנה הציבור לישיבתו של הרב מלמד נבנו ואילו 300 היחידות שהובטחו ושינוי מדיניות ההרס נותרו באוויר, ללא שום מימוש בשטח. בתי שכונת האולפנה נוסרו, בתי דריינוף נהרסו ועל הישוב עמונה מרחף ההרס במלוא עוצמתו.

|"טוב שהרב לוקח את ניסיונו המר ומזהיר את הציבור"

"הרב מלמד אמר שאין לזלזל במאות יחידות הדיור, והעניין הזה השתיק הרבה אנשים במאבק. הטענה הייתה שאנחנו רגילים לחטוף כל כך הרבה בנושא של ארץ ישראל וכשמגיע הצעה על מאות יחידות דיור שחתומות בפלומבה של הממשלה, אנחנו נוותר על זה?".

"והנה מול כל הסער הזה ההסכם התגלה ככלי ריק ואז בא עכשיו הרב מלמד ואמר 'חבר'ה, מי שנכווה ברותחין מוטב שיזהר בצוננים. ועמונה זה גם רותחין'. לא אהסס לקרוא לזה "פשע לאומי" לקחת ישוב שלם על בתיו ומשפחותיו ולהרוס אותו. האם אי אפשר למצוא אלטרנטיבה כמו שמצאו בכביש 6 וכמו שמצאו בבניית הרכבת בתל אביב? זה לא עניין של חוק, זה עניין של התכופפות של ממשלת ישראל אל מול הגויים", אומרת וייס ומוסיפה כי "טוב שהרב מלמד לוקח את ניסיונו המר ומזהיר בפני הבאות".

וייס מתייחסת לסוגיית עמונה ואומרת כי "ברגע שפרנס ציבור כמו זאב חבר (זמביש) שעומד בראש תנועת ההתיישבות 'אמנה' הולך יד ביד עם הממשלה בכדי לכופף את המאבק, הוא נותן מכה שקשה להשתקם ממנה. לתושבי עמונה אני אומרת לא לזוז מבתיהם. הציבור צריך לבוא להיות איתם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד