בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט ביטל החלטת המשטרה

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשתם של שלושה ילדים יהודים שביקשו שלא לאשר למשטרה להרחיק אותם מהר הבית בימי החגים.

  • יח"צ
  • ג' תשרי תשע"ז - 07:40 05/10/2016
גודל: א א א
יהודים בהר הבית. ארכיון (מטה ארגוני המקדש)
יהודים בהר הבית. ארכיון (מטה ארגוני המקדש)

שעתיים לפני כניסת השבת דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להרחקתם של הילדים מהעיר העתיקה בין היתר כיון "שהמשיבים לא יוכלו להימצא באזור המקודש להם בחגים".

ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה חמישה תלמידים יהודים שהתפללו בשערי הר הבית. החמישה נעצרו למרות החלטת בית משפט המחוזי לפני שבוע שאסר על המשטרה למנוע את התפילות במקום.

בתמורה לשחרורם דרשה המשטרה מהחמישה שיחתמו על הסכמתם להרחקה מכל העיר העתיקה למשך 15 ימים. שלושה מהילדים סירבו וטענו כי ישנה חשיבות יהודית לעלות להר הבית בימי החגים.

המשטרה הזמינה אותם לבית המשפט, בבקשה שיורה על שחרורם בהרחקה.

עורך הדין רחביה פילץ מארגון "חוננו" ייצג את הילדים וטען כי קבלת בקשת המשטרה תמנע מהם את העלייה להר הבית בחגים, ומבחינתם יש בעליה להר מצווה חשובה שמניעתה תפגע בהם באופן לא מידתי.

בית המשפט קיבל את טענת הילדים, דחה את בקשת המשטרה והורה לשחרר את כולם מבלי למנוע מהם את העליה להר הבית.

"יש לזכור כי אנו מצויים בתקופת החגים, וקבלת בקשת המשטרה במלואה תביא לכך שהמשיבים לא יוכלו להימצא באזור המקודש להם בחגים אלה", פסק בית המשפט בהחלטתו.

בית המשפט הוסיף כי נוכח הנוכחות המוגברת של המשטרה בהר הבית אפשר למלא את מבוקשתם של הנערים לעלות להר הבית מבלי לחשוש להפרת שלום הציבור. "בעליה להר הבית עצמו יש נוכחות קבועה של משטרת ישראל היכולה למנוע מראש התרחשויות שעלולות להביא להפרת שלום הציבור" כתב השופט אלעזר נחלון. "אני מורה כי המשיבים לא יתקרבו במשך חמישה ימים, למרחק הקטן מעשרים מטר, משער המג'לס בלבד".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד