בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"זמן להחלת ריבונות"

קריאות בישראל לנצל את החלטת מועצת הביטחון להחלת ריבונות ביו"ש

  • כ"ד כסלו תשע"ז - 20:55 24/12/2016
גודל: א א א
אולם האו"ם (ויקיפדיה)
אולם האו"ם (ויקיפדיה)

תגובות סוערות בישראל על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להגדיר את ההתיישבות ביהודה ובשומרון כלא חוקיות, החלטה שעברה בליל שבת כשארה"ב נמנעה בהצבעה ולא הטילה וטו.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר: "לא מועצת הביטחון ולא אונסק"ו יצליחו לשכתב את ההיסטוריה ולנתק את הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל", והוסיף לתקוף את ארה"ב שלא הגנה על ישראל מפני ההחלטה שעלולה לגרור סנקציות על ישראל ועמידה לדין של קצינים בכירים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, חה"כ בצלאל סמורטיץ' וראשי מועצות ביהודה ובשומרון אמרו שהחלטת מועצת הביטחון צריכה לדרבן את ישראל "לקחת אחריות" ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה והשומרון. "אני קורא לראש הממשלה להחיל לאלתר את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון כולם ולהעביר מסר חד וברור לפלסטינים ולעולם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הגיע העת לאמץ את תכנית הכרעה. לא עוד ניהול סכסוך, לא עוד דיבורים על הקמת מדינה ערבית בארץ ישראל, לא עוד טיפוח תקווה ואשליות אצל אויבינו ואצל העולם. הגיע העת להכריע את הסכסוך, להחיל את הריבונות הישראלית בכל מרחבי יהודה ושומרון ולהבהיר לערבים ולעולם שלעולם לא תקום מדינה פלשתינית", כתב סמוטריץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לדברים הערב (מוצ"ש) ואמר "ההחלטה היא מעוותת ומבישה, אבל אנחנו נתגבר עליה. ההחלטה קובעת שהרובע היהודי הוא שטח כבוש, זה הזוי. ההחלטה קובעת שהכותל המערבי הוא שטח כבוש, גם זה הזוי, אין אבסורד גדול מזה".

נתניהו קרא לדיפלומטים הישראלים המשרתים במדינות שיזמו את ההצעה לשוב לישראל להתייעצות ועצר את הסיוע שישראל מעניקה לסנגל, מיוזמות המהלך.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד