בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה משחקת עם בתי המשפט?

קטין שוחרר ממעצר לאחר שהתברר כי לבית המשפט בירושלים אין סמכות לדון בתיק המתנהל בבית המשפט בפתח תקווה

  • יח"צ
  • כ"ה טבת תשע"ז - 10:09 23/01/2017
גודל: א א א

האם המשטרה מנסה "לשחק" עם בתי המשפט כפי ראות עינה?

בדיון חריג שנערך בבית משפט השלום בירושלים ביום שישי, שוחרר בהסכמת המשטרה קטין העצור כשבועיים בחשד לכוונה לפגוע בערבים. יתר העצורים בפרשה שהחלה בקול רעש גדול ובמעצרי שב"כ, שוחררו כבר לפני כשבוע.

הקטין שוחרר למעצר בית לאחר שבית המשפט קיבל את טענות עו"ד אביחי חג'בי שייצג אותו מטעם ארגון חוננו והסביר כי המשטרה ביצעה תרגיל והביאה את הקטין לבית המשפט בירושלים, אשר אינו מוסמך לדון בבקשה להאריך את מעצרו, במקום לבית המשפט בפתח תקווה, שם ידעה המשטרה כי הוא ישוחרר בשל החלטות קודמות שניתנו בתיק בידי שופטי בית המשפט.

הקטין נחקר בידי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ועל פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום. הוא הובא במסגרת מעצרו פעם אחר פעם לדיונים בבית משפט השלום בפתח תקוה, כאשר ביום שלישי האחרון הורתה שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה על שחרורו למעצר בית. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי בלוד שם התקבל הערעור והמעצר הוארך עד ליום שישי.

ביום שישי הגישה המשטרה הצהרת תובע לפיה יוגש נגד הקטין כתב אישום. אולם את הדיון בו ביקשה להאריך את מעצרו ביקשה לקיים דווקא בבית משפט השלום בירושלים. אולם במהלך הדיון טען עו"ד חג'בי מארגון חוננו כי הבקשה צריכה היתה להיות מוגשת בבית המשפט בפתח תקווה, וכי לבית המשפט בירושלים אין סמכות לדון בתיק בשל העדר סמכות מקומית. השופטת מרים קסלסי עצרה את הדיון וביקשה מנציג המשטרה לערוך בירור בנושא. לאחר בירור עם הפרקליטות הודיע נציג המשטרה כי הוא מוכן לשחרר את הקטין למעצר בית.

עו"ד חג'בי מסר בתגובה: "לכל תעלול יש גבול. מסתבר שהיחידה המרכזית של מחוז ש"י עורכת 'שופינג' בין בתי משפט השלום בירושלים ובפתח תקוה. בית משפט השלום בירושלים לא נתן יד לתעלול שניסתה היחידה החוקרת לעשות, ולהביא עצור בפניו על מנת להאריך את מעצרו לאחר שבית משפט השלום בפתח תקוה הורה על שחרורו. כולי תקווה שנציגי היחידה המרכזית של מחוז ש"י ילמדו את דברי השופטת ויפסיקו להתנהל בניגוד לחוק".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד