בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי גאולת ציון לעמונה: "אל תבנו על בתינו"

מכתב נוקב של מתושבי גאולת ציון לתושבי עמונה ● המכתב המלא

  • י"ד שבט תשע"ז - 07:02 10/02/2017
גודל: א א א

לאחר שפורסם כי תושבי עמונה החליטו והודיעו בפומבי כי ידרשו מהממשלה לקיים את הבטחתה ולבנות עבורם ישוב חדש על גבעת גאולת ציון שבגוש שילה, פנו תושבי הגבעה במכתב גלוי לתושבי עמונה בו הם קוראים להם שלא לפעול מאחורי גבם ושלא בידיעתם. זהו תוכן מכתבם:

"תושבי עמונה היקרים", פתחו תושבי גאולת ציון את מכתבם. "קודם כל הננו שותפים אתכם באבלכם האישי על חורבן בתיכם ובאבל הלאומי על חורבן עמונה. ראינו בתקשורת שאתם רוצים לעבור לגאולת ציון. נדהמנו מהקלות שאתם שלכם להחליט על דעת עצמכם לעבור לשם מבלי לקיים כל דיבור עם תושבי המקום. אנחנו נשמח לשמוע ולקיים הידברות עמכם, אך קודם כל הננו מוחים בכל תוקף על עצם הדריסה ברגל גסה את המקום ותושביו. העובדה שהנכם מגורשים אינה עילה לגירוש אחרים".

המכתב של תושבי גאולת ציון לתושבי עמונה

"כמו כן, נשמח לדבר עמכם ולהסביר לכם למה עלינו לגבעה לפני יותר משש שנים ומסרנו עליה את הנפש למרות הכל, ומה המהלך הלאומי שאנחנו מובילים בה ועל ידה.

| ישן תחת חדש

אתם פירסמתם שאתם הולכים לעלות ליישוב חדש. היישוב החדש הזה לא כ"כ חדש, ושמו בישראל גאולת ציון. יישוב חדש באמת זה דבר בעייתי כביכול. אומות העולם לוחצות, ולנו כעם לא ברור עדיין עד כמה יישוב כל גרגיר אדמה בארץ ישראל הוא קריטי. הלחצים הללו מצליחים להשפיע כל עוד העניין הפשוט הזה שארץ ישראל שלנו לא מבורר די צורכו. כלומר אם היינו חיים את המציאות שארץ ישראל שלנו- עמונה הייתה נשארת על תילה, גאולת ציון מתבססת, ועוד יישובים חדשים היו קמים חדשים לבקרים. ההסכמים היו הופכים לנחלת העבר, מהסיבה הפשוטה שעם שהוא ריבון בארצו אינו זקוק להם, אחרת ריבונותו מוטלת בספק.

| למה דווקא בגאולת ציון?

שתי ציפורים במכה אחת, כמו שאומרים. מחד הוצאת קיטור מבוקרת של הציבור בעקבות עמונה, על ידי ציור ה"יישוב החדש" שאינו חדש כלל ועיקר כניצחון שמפייס ומכפר על החרבת עמונה. ומאידך, מחיקת גאולת ציון בתור גורם שמפריע לשמר את הקו המתפשר שמובילים עסקני יש"ע (הסכמים וקומבינות על ארץ ישראל) ואף חותר למעבר מציונות שורדת לציונות מובילה ויוזמת.

| הוצאת קיטור מבוקרת

המאבק על עמונה עורר חלקים רבים מהציבור לעניין ארץ ישראל. פינוי עמונה יצר תחושות כעס בקרב הציבור, שהתעורר לפעול למען ארץ ישראל. התחושות הללו, או לחילופין הקיטור, מניעים את העם קדימה לדרישה מעשית לציון. השלטון ועסקני יש"ע מעוניינים להוציא את הקיטור הזה בצורה מבוקרת. אחרת זה יכול להתפוצץ להם בפרצוף. ועל מנת שזה לא יקרה, בכדי להצדיק כל אחד את דרך פעולתו, הם מנסים להכתיר את העלייה לגאולת ציון כעלייה ליישוב חדש, כנצחון.

| נצחון - האמנם?

מיותר לציין שנצחון אמיתי היה אמור להיות בדמות שני יישובים משגשגים - עמונה וגאולת ציון. כל נסיון להראות את מעבר תושבי עמונה ליישוב חדש כביכול בגאולת ציון רק מסמא את עיני הציבור, ומטשטש את הקשר של עם ישראל לארצו. הרי העלייה לגאולת ציון, דווקא מכל עשרות אלפי הגבעות ביו"ש, איננה מקרית. קיים מקום, וגאולת ציון שמו, שמצד השלטונות לא משנה כמה לחצים וכוחות מושקעים בפינויו, למרות כל הקשיים, התנאים וההצקות, המתיישבים בו נאחזים במסירות נפש של ממש באדמה. כלומר גם אם הביסוס של גאולת ציון איטי וקשה, זה קורה.

השנה ציינו 6 שנים לגבעה. כלומר מעבר תושבי עמונה לגאולת ציון לא יצור מציאות של התיישבות יהודית חדשה בשטח, אלא ישמר מצב קיים. אמנם הבתים יהיו קראוונים ולא בתי עץ, אך אין זה משנה לעניין האחיזה בשטח.

| בזכות המאבק בגאולת ציון

עצם הסכמת השלטון להעברת תושבי עמונה לגאולת ציון, ועל ידי כך לביסוסה כעובדה מוגמרת, היא פרי המאבק העיקש שניהלו תושבי גאולת ציון לגאולת הקרקע ולהתיישבות יהודית במקום. אפשר לקרוא לזה ביסוס, אך לא יישוב חדש. ההכרה כי המאבק העיקש שניהלו תושבי גאולת ציון נשא פרי - הכרחית ביותר! זאת קבלה על כך שמאבק עיקש על ארץ ישראל בלי פשרות והסכמים כלל יכול וחייב להצליח! לעומת מאבק שנעזר בהסכמים ושומט את קרקע הלגיטמיות מתחתיו וגורע, ח"ו, מהזכות שלנו על כל רגב ורגב בארץ ישראל. זה הראשון יסתיים בביסוס יישוב חדש. השני הסתיים בשממה בעמונה ואף ניסה לעלות טרמפ על גבי המאבק העיקש והבלתי מתפשר של זה הראשון.

| למה חשוב הקרדיט?

אין זה עניין של פרסום או קידום אינטרסים אישיים. השאלה פה היא שאלה לאומית- איך נאבקים על ארץ ישראל. המאבק על עמונה לא צלח בסופו של דבר, עמונה נחרבה. תושבי עמונה לא מתכוונים לחזור למקום היום. אחרת היו קוראים לעליות המוניות לעמונה שיצרו לחץ ציבורי להמשך ההתיישבות במקום ולקביעת עובדות בשטח. אז נכון, בעמונה היו מבני ציבור, קראוונים וארבעים משפחות. היא הייתה יישוב מבוסס. אך היום לא נותר ממנה זכר. בחינת דרך ארוכה שהיא קצרה וקצרה שהיא ארוכה.למען הסר ספק גאולת ציון הולכת בדרך ארוכה שהיא קצרה. ובזכות הדרך הזו השלטון יאפשר לאנשי עמונה לעלות לשטח.

| עסקני יש"ע מטשטשים, אנחנו מבררים

עסקני יש"ע מובילים קו של טשטוש הקשר בין עם ישראל לארצו. חסרה ההכרה הבסיסית שכל הטענות המשפטיות, הבטחוניות וכו' הינן רק בגדר אמתלה להרס ההתיישבות, ושהן אינן השורש. אי ההכרה בזאת, מתבססת על אי הבנה שלעם ישראל הריבונות הבלעדית על ארץ ישראל. הרי אם ארץ ישראל שלנו- אז למה צריך הסכמים? כפי שלא צריך לחתום על הסכם בתוך הבית כדי לעבור מהסלון למטבח.

גאולת ציון לעומת זאת מנסה להוביל קו ברור ובלתי מתפשר על ארץ ישראל. מנסה להפוך את ההתיישבות השורדת של עסקני יש"ע, להתיישבות מובילה ויוזמת עם הפנים לארץ ישראל השלמה. לא עוד התיישבות שבקושי מצליחה להרים את הראש מעל לגלי ההרס, וכבר שנים שאינה עוסקת בהקמת יישובים חדשים. לא עוד התיישבות שמוכנה לוותר רעיונית ומעשית אפילו על סנטימטר אחד בארץ ישראל. עמונה, בתמימותכם הנכם מובלים ע"י זמביש וחבריו. הרי למה רציתם לעלות דווקא לגאולת ציון? אנו, תושבי גאולת ציון, היינו ועודנו שם לפרוץ את הדרך.

| מוזמנים לחבור אלינו לעליית קומה בהתיישבות

אנו בגאולת ציון נמשיך לברר את הקשר של עם ישראל לארצו. איננו מחפשים פיתרון נקודתי בדמות ביסוס גאולת ציון ע"י קומבינות. וכאן המקום להזכיר, שירידתכם מעמונה והבטחת המדינה לעלות ליישוב חדש כביכול, הינם חלק מהמתווה-הסכם המביש שנחתם בעמונה. אנחנו בגאולת ציון מנסים לשנות את כל מגמת ההרס בהתיישבות. לא עוד להתיישבות שמטשטשת את הבעלות שלנו על ארץ ישראל ע"י הסכמים וקומבינות. כן להתיישבות שמבינה שרק ע"י העלאת הבירור בין עם ישראל לארצו לקדמת הבמה נוכל לפתור את הבעייה מהשורש. נוכל לשנות את מגמת ההרס ממגמה שמהותה החרבה, למגמה שכל כולה בניין והרחבה. לזרוע את כל יהודה ושומרון במאות רבות של יישובים חדשים בואכה ארץ ישראל השלמה. עסקני יש"ע בחרו לעזור לכם, תושבי עמונה, לעבור לגאולת ציון מתוך הבנה שגויה, שעם ישראל לא מכיר בערך האיתן והעצום של ארץ ישראל. ועל כן לשיטתם יש לעשות קומבינות והסכמים. כך יוכלו לרשום לעצמם נצחון של יישוב חדש כביכול, בתוספת לגדיעת הרוח הרעננה של גאולת ציון שאיננה לרוחם.

| דע מאין באת ולאן אתה הולך

נצחון בוודאי שאין פה, כאשר עמונה הפכה לעיי חורבות. אך כדי להתקדם קדימה ולהגיע לנצחון אמיתי, צריך להכיר במקום שלנו. ולקח חשוב מאוד נלמד כאן. קערת מאבק בלתי מתפשר על ארץ ישראל, מתובלת בהמון מסירות נפש- היא מתכון מנצח. מוזמנים לנסות ולהצטרף!

| לסיכומו של עניין

נשמח לדבר אתכם על אפשרות לשלב אתכם בגאולת ציון, תוך כדי שימת דגש על אופי המקום והמאבק הלאומי הברור על ארץ ישראל שהוא מנהל. אם לא תרצו בכך, מוזמנים לבחור גבעה אחרת מני רבות אחרות שקיימות ביו"ש, שבאמת צריכות את העזרה שלכם. גבעות שוממות שהגיע הזמן ליישב! בהצלחה ביישוב חדש, באמת. ובכל אופן, מוזמנים בשמחה להצטרף למהלך שלנו בגאולת ציון.

אגב, מוזמנים גם להגיע לאירוע הנטיעות המרכזי בגאולת ציון ביום ראשון הקרוב, ט"ז שבט, בשעה 16:00. לטעת איתנו שורשים בגאולת ציון ולשמוע איך אתם יכולים להשתלב במאבק על גאולת ציון הפרטית ועל גאולת ארץ ישראל השלמה בכלל".

תגובות (21) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד