בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לראשונה: שדולת הר הבית הושקה אתמול בכנסת

בשדולה נכחו פעילים רבים מכלל ארגוני ההר ועשרות אנשים מהציבור הרחב

  • י"ח אדר תשע"ז - 12:23 16/03/2017
גודל: א א א
שדולת הר הבית בכנסת (סטודנטים למען הר הבית)
שדולת הר הבית בכנסת (סטודנטים למען הר הבית)
אתמול אחה"צ (רביעי) התקיימה בכנסת יריית הפתיחה של השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, בהובלת חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם. השדולה הוקמה בעקבות מאמצים רבים, יזמה ותכנון של צוות קשרי ממשל בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית'.
מטרת השדולה הנה לקדם את יישומן של הצעות מעשיות לעידוד עליית יהודים להר הבית וחיזוק הקשר היהודי לאתר הקדוש. בשדולה נכחו פעילים רבים מכלל ארגוני ההר ועשרות אנשים מהציבור הרחב, וכן עלו מגוון הצעות לחיזוק הקשר היהודי להר - ביניהן הרחבת שעות הכניסה ופתיחת ההר בשבתות, ושינוי הגבלות המשטרה ליהודים.
במהלך הכינוס הציג הארכיאולוג אסף אברהם, לשעבר מנהל הגן הלאומי סובב חומות ירושלים, ממצאים שמעידים כי מבנה כיפת הסלע נבנה בהשראת בית המקדש.
כהמשך לכינוס, צוות קשרי ממשל של התנועה יקיים פגישות ויעמוד בקשר רציף עם מובילי השדולה ועוזריהם, על מנת להיערך למימוש ההצעות הנבחרות מהכינוס ואף להעלאתן לדיוני הממשלה.
ח"כ שולי מועלם אמרה בפתח הישיבה כי "תקופה ארוכה בכנסת הזאת לא מאפשרים, לצערי, לא רק לקיים דיונים אלא גם לחברי כנסת ושרים לעלות להר הבית. אני רק אשתף שכל פעם שאני רק יכולה, כמו שאר החברים, אני מפנה את השאלה הזאת לראש הממשלה: אדוני ראש הממשלה, איך יכולה להיות כזאת פגיעה בחסינות חברי כנסת, כזאת פגיעה בריבונות ישראל על הר הבית שנמשכת ונמשכת ימים רבים?".
חבר הכנסת יהודה גליק הדגיש כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. זו עובדה. לא צריך בית משפט שיגיד את זה. זו עובדה בדיוק כשם שירושלים היא בירת העם היהודי. אם העמים רוצים להכיר בכך או לא - זו בעיה שלהם. הם צריכים להחליט אם הם רוצים להיות רלוונטיים. השבוע התקבלה החלטה חשובה ע"י השרים רגב ואלקין, על הקמת מנהלת למורשת הר הבית. בניגוד לתחזיות, לאיומים ולחששות - האדמה לא בערה".
שר החקלאות אורי אריאל אמר בהשקת השדולה: "אני רוצה להגיד מילה טובה למשטרה שלא נתנה אליבי לראש הממשלה לטעון שיש בעיות ביטחוניות שמונעות עליית ח"כים ושרים להר. המציאות שח"כים לא עולים להר הבית משפילה ומבזה את כנסת ישראל, את מדינת ישראל ואת מי שאוסר זאת עלינו".
עו"ד יצחק בם אמר כי לפי חוק המקומות הקדושים, הפוגע בחופש הגישה אליהם דינו מאסר של 5 שנים. "למרבה הצער ממשלת ישראל היא הגורם הפוגע ביותר בחופש הגישה של היהודים להר הבית".
תום ניסני, יו"ר 'סטודנטים למען הר הבית' אמר כי "המקום הזה מתנהל כמו אקס טריטוריה של המדינה וזו מציאות בלתי מתקבלת על הדעת. למשטרה יש תפקידים והם צריכים לפעול בתחום אחריותם ולא לחרוג. מעבר לזה יש מגמה בציבור הכללי שיש לשנותה והיא ההתייחסות אל הכותל המערבי כמקום הקודש החלופי".
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד