בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות בי-ם: "דורשים נקמה" - עשרות עצורים

מאות יהודים מכל הגוונים, דתיים, חרדים וחילונים, הפגינו הערב (ג') בכניסה לעיר ודורשים "נקמה". השר אהרונוביץ' נמלט ממשרדו כשמאות מפגינים הגיעו למקום. במקום נעצרו למעלה מעשרים מפגינים

  • כ"ה חשון תשע"ה - 20:51 18/11/2014
גודל: א א א
ההפגנה בכניסה לירושלים הערב (יהודה רחמים)
ההפגנה בכניסה לירושלים הערב (יהודה רחמים)

מאות יהודים הפגינו הערב וערכו פעולות מחאה ברחבי הארץ כ-40 מפגינים נעצרו בירושלים ואחד בשומרון.

בכניסה לירושלים התאספו כשלוש מאות יהודים שהניפו שלטים בהם קראו: "אין דו קיום עם סרטן" ו"דם יהודי אינו הפקר" ושלטים נוספים ובהם דרישה לנקמה.

המפגינים צעדו מגשר המיתרים אל משרדו של השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בבית ינוב הסמוך וקראו לשר להתפטר מתפקידו עקב תפקוד כושל וההפקרות הביטחונית ברחבי הארץ. על פי הדיווח, שוטרים שהיו במקום תקפו באלימות את המפגינים והשר נמלט ממשרדו כשהוא מלווה במאבטחים ושוטרים.

בהמשך ניסו מפגינים לחסום את תנועת הרכבת הקלה באזור רחוב הטורים. ארגון חוננו דיווח כי כ-40 מפגינים נעצרו באזור. עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו הגיע לתחנת לב הבירה אליה הגיעו העצורים.

באירוע אחר בירושלים הפגינו עשרות יהודים בכיכר הסמוכה לצור באכר, בה התפרעו ערבים רבים. כלי תקשורת ערבים דיווחו כי המפגינים יידו אבנים לעבר רכב של ערבי וניפצו את שמשתו.

רכב ערבי ששמשתו נופצה בצור באכר, כך לטענת הערבים

"אין דו קיום עם סרטן". הפגנה בכניסה לעיר הערב (יהודה רחמים)

בכיכר חטמ"ר שומרון (בה"ד 3) הפגינו כמאה איש, כאשר חלקם צעדו לעבר העיר שכם ואחרים צעדו לעבר צומת חווארה. ארגון חוננו דיווח כי אחד המפגינים, תושב יצהר בן 26 נעצר. כביש המוביל לשכם נסגר לתנועת כלי רכב ערבים, לאחר שעל פי הדיווח מספר כלי רכב ערביים שעברו במקום נרגמו באבנים. בכפר בורין הסמוך דיווחו כי יהודים יידו אבנים על בתים ורכבים ופגעו בעצי זית. בכפר פונדוק שבשומרון נרגמה מונית ערבית מאבנים שהושלכו לעברה מרכב חולף.

בצומת הרחובות אהרונוביץ זבוטינסקי בבני ברק הפגינו עשרות אנשים שדרשו נקמה. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "דורשים נקמה", "רוצים מדינה ליהודים" ו"לגרש את הערבים מהארץ".

גם בכניסה לישוב מעלה אדומים הפגינו כעשרים יהודים וכן בצומת הישובים אלון שבות וכפר עציון.

ההפגנה בבני ברק (המייל האדום)

בתגובה לאירוע סמוך למשרדו של השר אהרונוביץ', מסר עו"ד איתמר בן גביר, כי "התנהגות השוטרים שניסו למנוע בכל מחיר הפגנה נגד השר לביטחון פנים היא שערורייה. השוטרים התנהגו כאילו אהרונוביץ' יוריד אותם בדרגה אם לא ימנעו את הצעקות. למרות זאת, מאות פעילי עוצמה יהודית ולהב"ה נעמדו מול המשרד, עד ששירות הביטחון הכללי הבריח את אהרונוביץ'. יש לנו חמשה פצועים ממכות השוטרים".

"דם יהודי אינו הפקר". הפגנה הערב בכניסה לירושלים (יהודה רחמים)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד