בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרויקט שיקום עזה בסיוע ישראל

השבוע ייצא הפרויקט לדרך והוא צפוי לספק מקומות עבודה לערבים רבים. במערכת הבטחון מרגיעים: "חמאס לא זקוק לחומרי הבנייה שלנו כדי לחפור מנהרות, הוא מספיק מקצועי לעשות זאת לבד..."

  • ב' כסלו תשע"ה - 09:41 24/11/2014
גודל: א א א
העברת חומרי בנייה דרך כרם שלום (דובר צהל)
העברת חומרי בנייה דרך כרם שלום (דובר צהל)

שלושה שבועות אחרי ההסכם שזכה לכינוי 'הסכם כניעה' שסיים את מבצע 'צוק איתן', ייפתח השבוע פרויקט ענק לשיקום רצועת עזה, בו תיטול ישראל חלק לא קטן.

שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי, ראש הממשלה "הפלסטיני" רמי חמדאללה ומתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב פולי מרדכי, אמונים על הפרויקט שעתיד לשקם כ-100 אלף בתים שנהרסו במהלך הלחימה ברצועה ויסללו כ-40 קילומטרים של כבישים. חומרי הבנייה והציוד הדורש יועבר דרך מחסום כרם שלום שבדרום הרצועה.

החומרים שעתידים להגיע לאזור הרצועה, הם מלט, ברזל, זכוכיות, מרצפות וחומרי בנייה נוספים. הפרויקט אמור לספק מקומות עבודה לערבים רבים ברצועה.

במהלך הלחימה הכריזו בצה"ל שוב ושוב, כי הבתים שנהרסו במהלך המבצע שמשו את ערביי הרצועה בפעילות צבאית נגד צה"ל וישראל, אך אם זאת כעת מבטיחים במערכת הבטחון כי החומרים לא ישמשו את מחבלי החמאס, אלא רק את בניית הבתים הפרטיים. זאת הודות למצלמות ואבטחה שתשמור ותפקח על השימוש בחומרים.

בקרב תושבים רבים בישראל גובר החשש כי בארגוני הטרור ישתמשו בחומרי הבנייה לצורך בניית מפקדות טרור, מנהרות לחימה ומחנות אימונים. על פי הדיווח באתר וואלה, גורמי בטחון ניסו להרגיע ולומר, כי לחמאס ידע מקצועי בבניית מנהרות, כך שאינם זקוקים לבטון שיגיע מישראל לצורך בניית המנהרות...

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד