בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלמגו"ר: "להכיר בבן ציון כנפגע טרור"

אבי בן ציון הי"ד הובא למנוחות. באלמגו"ר דורשים כי יוכר כנפגע איבה. הערב הפגינו עשרות במקום הרצח

  • אברהם שפירא
  • י"א כסלו תשע"ה - 22:00 03/12/2014
גודל: א א א
אבי בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)
אבי בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)

עשרות יהודים הפגינו הערב (ד') בסמוך למקום הרצח של החקלאי אבי בן ציון הי"ד, שנרצח בידי ערבים בכביש אלון סמוך לישוב מגדלים בשומרון. בן ציון, תושב נתיב הגדוד, הובא היום למנוחות ונטמן בבית העלמין בחורשת אנדרטת הבקעה.

על רקע חקירת המשטרה עליה הוטל צו איסור פרסום, קוראים חברי ארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר לשר הביטחון, להכיר בבן ציון באופן מיידי כנפגע פעולות איבה.

"מקרה זה נוטה יותר לכיוון הלאומני בשל חומרת הפגיעה בו שלא אופיינית לגניבות או שוד רכבים", כתבו אנשי אלמגו"ר. "גם אם האירוע החל ממניע פלילי והסתיים במניע לאומני, המניע הלאומני קובע. ואכן, נסיבות הזמן, השטח העוין והקלות הבלתי נסבלת שהם רצחוהו, מעידים שהמניע הלאומני היה דומיננטי, גם אם יתגלה שהוא החל כאירוע פלילי", הסבירו באלמגור. לגבי הגדרת המנוח כנפגע פעולות איבה בקשו בארגון להכריז עליו ככזה עד שלא יוכח אחרת. באם יוכח אחרת, יופסקו התשלומים המקובלים.

בנוסף נכתב במכתב, שאם ירצה שר הביטחון, יש ברשות הארגון לפחות שני תקדימים על מקרים שבהם על אף שלא הסתיימה החקירה הוגדר האירוע והנפגע כנפגע טרור ואירוע טרור.

אבי בן ציון הי"ד, נמצא ביום ראשון כשהוא מוטל על הכביש סמוך למגדלים ופצוע באורח קשה מאוד בראשו, ככל הנראה לאחר שהושלך מרכבו בשעת נסיעה או נדרס בידי ערבים שהשליכו אותו מרכבו. עוד באותו ערב דווח כי רכבו אותר בכפר קבלאן הסמוך ובמהלך הלילה נעצרו שלושה ערבים החשודים כמעורבים במעשה. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום ומעצרם של השלושה הוארך ב-12 ימים ונאסר עליהם לפגוש עו"ד.

זירת האירוע בצומת אלון (דוברות המשטרה)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד