בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תיעוד: תושב חברון משיב למיידה אבנים

בתיעוד שפרסם ארגון 'בצלם' נראה תושב חברון כשהוא רודף אחר ערבי שיידה לעבר רכבו אבנים. "לצערנו כל יום אנו אלה שמתוקפים שם. מאז התגובה היהודית, משום מה לא נזרקה שם אבן אחת"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ז כסלו תשע"ה - 22:23 08/12/2014
גודל: א א א
תושב הישוב יוצא מתוך רכבו (צילום מסך)
תושב הישוב יוצא מתוך רכבו (צילום מסך)

מידי יום מותקפים יהודים בחברון בידי ערבים, בעיקר סמוך לעיקול 160 בכביש המוביל מקרית ארבע לישוב היהודי. התושבים מתלוננים כי צה"ל לא פועל בנחישות למיגור התופעה שרק צומחת ומחמירה.

בשבוע שעבר, כך טוענים בארגון השמאל הקיצוני בצלם, נסעו שני תושבי חברון ברכבם וכשהגיעו סמוך לסמטת ארז, הותקפו בידי ערבים שיידו לעברם אבנים. על פי הדיווח, עוד קודם לכן רגמו הערבים במקום ג'יפ צבאי, אוטובוס וכלי רכב נוספים.

שני התושבים יצאו מרכבם והחלו במרדף אחר הערבי התוקף. לאחר שזה הצליח להימלט, נראים השניים בתיעוד שצולם בידי ערבייה מארגון 'בצלם', כשהם פוגעים ברכב ערבי שחנה בסמוך וכן משחיתים מספר קרטוני ביצים של ערבים שהיו גם הם באזור.

"כשזורקים עליה, לא אתן את הלחי השנייה". רכב ערבי שנפגע באירוע (צילום מסך)

"זרקו אבנים על הג'יפ והוא ברח. כשזרקו עלי – לא אתן את הלחי השנייה"

רק לאחר שהתושבים פגעו ברכוש השייך לערבים, הגיעו למקום כוחות צה"ל ומשטרה והתושבים עזבו את המקום. בנוגע לסרטון שתיעדו בארגון בצלם, אומר תושב המקום המשמש כאיש בטחון ואף הגיע לזירת האירוע "מדובר בסרט ערוך. במשך 15 דקות נפגעו במקום אוטובוס ושלושה כלי רכב פרטיים. מעניין איך הצלמת היתה שם ולא נעצרה לחקירה על שיתוף פעולה. כמו כן, בחודש האחרון בלבד נרגמו שם למעלה מ-20 רכבים. מסרנו תיאור מדויק לצבא ולמשטרה ולצערנו במבחן התוצאה האבנים ממשיכים להיזרק שם ללא הפרעה באמצע היום".

עוד הוסיף איש הבטחון המתגורר בישוב היהודי ואמר, כי "לצערנו כל יום אנו אלה שמתוקפים שם. מאז התגובה היהודית, משום מה לא נזרקה שם אבן אחת".

תושבי חברון מגיבים לזריקות האבנים (צילום מסך)

בתגובה לתיעוד בצלם אמר נעם פדרמן, פעיל מוכר המתגורר בחברון: "מדובר בצילומים חתוכים וערוכים ובכוונתי לתבוע את אנשי הארגון שהסתירו בכוונה את החלק שבו נראים ערבים זורקים אבנים על ג'יפ צה"לי – הג'יפ ברח. זורקים אבנים לעבר אוטובוס - האוטובוס בורח. זורקים אבנים לעברי - אני לא פרייאר", אמר פדרמן שתועד באירוע. "כאשר זורקים לעברי אבנים לא אתן את הלחי השניה. כל פעילותי נעשתה להגנה עצמית ואתבע את אנשי בצלם בגין לשון הרע. כמו כן מוזר בעיני שצלמת בצלם הייתה במקום. מעריך שהיה תיאום בין זורקי אבנים לצלמת", חותם פדרמן את דבריו.

כוחות צה"ל שהגיעו למקום רק לאחר האירוע (צילום מסך)

תושב חברון מפזר ביצים של ערבים באירוע (צילום מסך)

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד