בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חג מוסלמי – מערת המכפלה תיסגר ליהודים

המתחם ייסגר מחר (ה') ליהודים למשך שעות היום כחלק מהנוהל הקבוע. דובר היישוב היהודי: "המערה צריכה להיות פתוחה תמיד. הנוהל הזה הוא בושה"

  • אברהם שפירא
  • ט' טבת תשע"ה - 12:29 31/12/2014
גודל: א א א
מערת המכפלה (מנהלת מערת המכפלה)
מערת המכפלה (מנהלת מערת המכפלה)

מחר (חמישי) צפויה מערת המכפלה להיסגר משעות הבוקר עד הערב ליהודים בלבד, זאת לרגל חג מוסלמי. רק ערבים יורשו להכנס למערה בכדי להתפלל.

סגירת המערה ליהודים אינה תופעה חריגה, כבר עשרים שנה שהנוהל הזה עובד. עשרה ימים בשנה ליהודים ועשרה ימים לערבים בהם המערה פתוחה לאלה וסגורה לאלה.

בשיחה עם הקול היהודי אמר דובר היישוב היהודי בחברון נועם ארנון, כי "הנוהל הזה הוא בושה וחרפה. הגיע הזמן לחשוב מחדש על כל הנהלים", אומר ארנון, אך עם זאת הוא מוסיף "אני לא שולל את זכותו של אף אדם להתפלל במערת המכפלה. המערה צריכה להיות פתוחה תמיד לתפילות. עם ישראל שב לחברון, למערת המכפלה, לנחלת אבות והמקום צריך להיות פתוח תמיד" אומר ארנון.

בחגים המוסלמים בהם סגור מתחם המערה ליהודים, המתפללים מוצאים את מקומם סמוך למדרגה השביעית, כפי שהתרחש במשך מאות שנים, במשך השנה כולה.

"הישוב היהודי לא נאבק בנושא כרגע", אומר ארנון "אך יכול להיות שבעתיד יתחילו לחשוב על שינוי הנוהל הזה. זה שעומדים בחוץ ליד המדרגה השביעית זה מצב שמזכיר לנו תקופות אחרות לגמרי. אני חושב שמדינה יהודית שמכבדת את עצמה צריכה קודם כל לכבד את מורשתה, את נחלת אבות ולאפשר ליהודים להתפלל שם בכל ימי השנה ובכל שעות היממה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד