בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיירת הקונסוליה האמריקאית הותקפה בגוש שילה

כשהגיעו אנשי הקונסוליה האמריקאית לבחון נזק שנגרם לעצי זית סמוך לכפר תורמוס-עיא בגוש שילה, התפתח עימות עם תושבי האזור שיידו אבנים לעבר כלי רכב. "הביקור נעשה ללא תיאום במקום בו אירעו חדירות"

  • י"ג טבת תשע"ה - 09:52 04/01/2015
גודל: א א א
רכב הקונסוליה שנפגע (זכריה סאדה - רבנים למען זכויות אדם)
רכב הקונסוליה שנפגע (זכריה סאדה - רבנים למען זכויות אדם)

החריש הערבי בין יישובי גוש שילה ממשיך לגרור עימותים.

בשעות הצהרים ביום שישי האחרון, הגיעה שיירת כלי רכב של הקונסוליה האמריקאית לבחון את הנזק שנגרם לעצי הזית שנכרתו סמוך לכפר תורמוס-עיא בבנימין. הביקור נעשה ללא תיאום עם צה"ל או אחראי הבטחון ביישוב עדי עד הסמוך.

תושבי הישוב מדווחים, כי הבחינו ברכב המתקרב לישוב וממנו יוצאים מספר חמושים באקדח ורובה מסוג 16M. למקום הוקפצו תושבים חמושים והתפתח עימות עם אנשי הקונסוליה האמריקאית, שהגיעו למקום בהזמנת ערביי תורמוס-עיא המחזיקים באזרחות אמריקאית.

סימן מאבן שהושלכה לעבר רכבי הקונסוליה בגוש שילה (זכירה סאדה - רבנים למען זכויות אדם)

על פי הדיווחים, תושבים בגוש שילה יידו אבנים לעבר רכבי הקונסוליה, להם נגרם נזק קל. מיד לאחר מכן, עזבה השיירה את המקום.

מהישוב עדי-עד נמסר, כי "ביום שישי תושבת עדי-עד זיהתה שיירת רכבים ערביים שהגיעו למרחק של כחמישים מטר מביתה. התושבת הזעיקה את השכנים לעזרתה. מתוך אחד מרכבי השיירה יצא אדם ושלף אקדח על התושבים ושני כיוון רובה מהחלון. רק לאחר המקרה התברר לתושבים שמדובר במאבטחים של קצין פוליטי של הקונסוליה האמריקאית. הקצין הובא ולווה ע"י ערבים מהכפר תורמוס עיא הרחוק כחמישה קילומטרים ממקום האירוע, וארגון רבנים למען זכויות האדם, שמשכו אותו לבתי הישוב על מנת לעורר פרובוקציה ועימות".

עוד הסבירו בישוב ואמרו, כי "הסיור נעשה באזור המחייב תיאום בטחוני עם גורמי הביטחון, ואשר רק לאחרונה אירעו בו מספר אירועי חדירה. תושבי עדי עד דורשים שכוחות הביטחון יפעלו להגנתם ולא יאפשרו לארגונים מעוררי פרובוקציות להתקרב לאזור".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד