בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למה התפטרו 3 מאבטחים מהקונסוליה?

במחאה על קיום תכנית חימוש של מאבטחים ערבים ואימונם תחת ידה של הקונסוליה האמריקאית, התפטרו העובדים. "מי מבטיח שהנשק לא יזלוג לטרור?"

  • אברהם שפירא
  • כ"ג טבת תשע"ה - 10:12 14/01/2015
גודל: א א א
הקונסוליה האמריקאית בירושלים (ויקיפדיה)
הקונסוליה האמריקאית בירושלים (ויקיפדיה)

תכנית שבמסגרתה יועסקו כמאבטחים 35 ערבים בעלי תעודות זהות ירוקות, גרמה לשלושה מאבטחים יהודים בקונסוליה האמריקאית בעיר להתפטר מתפקידם.

לפי התוכנית, שפורסמה בידיעות אחרונות, יועסקו האבטחים הערבים בעיקר בליווי שיירות של דיפלומטים אמריקאים בשטחי יהודה ושומרון. בסיס היציאה שלהם יהיה בקונסוליה במערב העיר וכן בשישה מתקנים נוספים ברחבי העיר השייכים לקונסוליה, חמישה מהם במערב העיר.

חלק מעובדיההערבים של הקונסלויה האמריקאית, הואשמו בעבר במעורבות בטרור ואף ריצו עונשי מאסר. כעת, מצרפת הקונסוליה עשרות ערבים נוספים.

בדיווח נאמר כי השינוי ביחס ליהודים בקונסוליה החל לפני שנה וחצי, עם כניסתו של קב"ט הקונסוליה האמריקאי, דן קרונין לתפקיד. עובדים טוענים שמאז שהחל את תפקידו, פוטרו שבעה מאבטחים יהודים לעומת מאבטח ערבי אחד. שלושת המאבטחים הישראלים שהתפטרו באחרונה במחאה על התנהגותו, טוענים שהוא מאמן את המאבטחים הערבים במתקן אמריקאי ביריחו, שבו מתאמנים מנגנוני הביטחון הערבים, קרי: "השוטרים הפלסטינים". חלק מהמאבטחים אף נשלחו לאימונים בארצות הברית.

המאבטחים טענו עוד כי חלק מהמאבטחים הערבים המועסקים בקונסוליה נעצרו בעבר בחשד ליידוי אבנים או שיש להם קרובי משפחה שהורשעו בפעילות חבלנית עוינת. אחד המאבטחים אמר כי "התנהלות הקונסוליה מאוד מוטה לטובת הצד ה"פלסטיני", וקרונין מקים למעשה מיליציה חמושה של "פלסטינים" בקונסוליה. מכשירים אותם בנשק, בקרב מגע ובנהיגה טקטית. יש פה חוסר אחריות. מי מבטיח שנשק כזה בידיים של "פלסטינים" לא יזלוג לטרור?"

יש לציין כי היועץ הבכיר לקונסול הכללי הוא ערבי בשם איברהים דלאלשהשישב בכלא הישראלי בגין השתייכותו לפת"ח. עובד נוסף הוא קרוב משפחה של אחד ממנהיגי החמאס בירושלים, מוחמד חסן אבו טיר שישב מספר פעמים בכלא.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד