בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התחממות בצפון: צה"ל מתגבר כוחות

בעקבות חיסול בכירי החזיבאללה: כיפות ברזל נפרסו בצפון והכוחות עובו. הבוקר נורו יריות באוויר סמוך לגבול

  • אברהם שפירא
  • כ"ט טבת תשע"ה - 16:46 20/01/2015
גודל: א א א
כיפת ברזל (דובר צהל)
כיפת ברזל (דובר צהל)

בהמשך לדיווחים על התחממות גזרת הצפון בעקבות חיסולם של שישה בכירים בחיזבאללה לכאורה על ידי צה"ל, דווח כי הבוקר (שלישי) הוקפצה כיתת הכוננות במטולה, זאת עקב כלי רכב אזרחיים לבונניים שעליהם דגלי חיזבאללה שנצפו נוסעים בעיירה אל-חיאם, סמוך לגדר הגבול עם ישראל באזור מטולה.

מספר יריות נורו מהמכוניות ולאחר בירור של המקרה, עלה כי מדובר בירי באוויר שבוצע במהלך מסע הלוויה של אחד ההרוגים בתקיפה סמוך לקוניטרה שלשום. בתקיפה נהרגוגנרל איראני ובכירים בחיזבאללה, בהם גם ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה.

אלפי ערבים מארגון הטרור חיזבאללה הפגינו אמש בלבנון וקראו למנהיגם חסן נסראללה לתקוף בחזרה את ישראל. התקשורת בלבנון מעריכה כי השתיקה מצדם של אנשי חזבאללה באמירות לתקשורת מרמזות על כוונתו של נסראללה להגיב ולנקום בישראל לפני נאומו.

עוד דווח, כי צה"ל תגבר את כוחות בגבול ביממה האחרונה ואמש הציב סוללות של כיפות ברזל בצפון הארץ בגלל התחממות הגזרה ובשביל "להיות מוכנים לכול תרחיש", כפי שאמרו בכירים בצה"ל. בנוסף, העלה צה"ל את רמת הדריכות והכוננות בצפון, במוצבים לאורך הגבול עם סוריה ולבנון. במקביל מורגשת מתיחות גם בדרום. תושבים בעוטף עזה דיווחו על הדי פיצוצים, ואחרי בדיקה נמסר על רקטה שנפלה בתוך שטח הרצועה, לא רחוק מקיבוץ בארי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד