בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע לא נורה המחבל ברגע שזוהה?

הלוחמים שניטרלו את המחבל הבוקר (ד') בתל אביב, עשו זאת לאחר מרדף ארוך, במהלכו הספיק המחבל לדקור נערה נוספת. " ירינו באוויר על מנת להתריע לפני שאנחנו יורים לכיוונו". מה גורם לפחד בקרב הלוחמים?

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' שבט תשע"ה - 11:08 21/01/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בתל אביב, הבוקר (מגן דוד אדום)
זירת הפיגוע בתל אביב, הבוקר (מגן דוד אדום)

מסע הדקירות הבוקר (רביעי) של הצעיר הערבי מטול כרם, נעצר רק לאחר שלוחמי יחידת נחשון ירו לעבר רגליו. קודם לכן, הספיק המחבל לדקור 12 נוסעים ועוברי אורח.

לוחמי יחידת נחשון הבחינו במחבל עוד טרם יצא מהאוטובוס, אך הוא נורה לאחר פרק זמן בו הספיק לדקור עוד עוברת אורח אחת לפחות. כאן נשאלת השאלה, מדוע לא נורה המחבל ברגע שזוהה?

מתוך ראיון של הלוחמים שנטרלו את המחבל, לאתר וואלה, עולה תמונה מדאיגה, שייתכן ויש קשר בינה לבין חקירות לוחמי צוק איתן, רבש"ץ בית חגי ולוחמי כיתת הכוננות באיתמר לאחרונה.

"הינו בנסיעה לבית המשפט", סיפר אחד הלוחמים לוואלה. "ראינו את האוטובוס מתנדנד בזיגזג ואזרחים צעקו 'פיגוע', 'מחבל'. זיהנו את המחבל ורצנו כל הדרך לכיוון שלו תוך כדי צעקות 'תעצור'", מספר הלוחם. "ירינו באוויר כדי שיעצור, תוך כדי המחבל פגע בכמה אזרחים, נכנסנו לסמטה ושם ביצענו את הירי".

כעת מטופל בוולפסון, המחבל

לוחם אחר הוסיף בראיון ואמר, כי "תוך כדי המרדף הוא דקר מישהי ובסמטה בוצע הירי". כשנשאל מתי הוא מחליט לבצע ירי, ענה הלוחם "כשאני רואה שאני ממש קרוב אליו ואם אני לא ירה בו אז גם אני יפגע, אז אין ברירה".

מפקד הצוות הבהיר מתי בדיוק הם זיהו שמדובר במחבל. "מהרגע שראינו את האזרחים יורדים מהאוטובוס והם צעקו 'מחבל', פרקנו החוצה ואיגפנו אותו. לאחר שהם ירו באוויר על מנת להתריע לפני שאנחנו יורים לכיוונו, הלוחמים ירו לרגליים שלו וניטרלו אותו עד שהגיעו שוטרים".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד