בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חפירות התחדשו בצפון – מנסים לשוב לשגרה

הבוקר (ה') שבו כלי הנדסה לפעול לאיתור מנהרות בגבול הצפוני, ומוסדות חינוך יחד עם אתרי התיירות, שבו לפעול באזור

  • ט' שבט תשע"ה - 12:26 29/01/2015
גודל: א א א
גבול לבנון. ארכיון
גבול לבנון. ארכיון

יממה חלפה מאז נהרגו שני לוחמי צה"ל ושבעה נוספים נפצעו במתקפה שביצע חיזבאללה נגד ישראל בגזרת הר דב שבצפון. הבוקר (חמישי) שבו כלי הנדסה של צה"ל במלאכה לאיתור מנהרות שייתכן ונחפרו בידי חיזבאללה באזור המושב זרעית שבגליל המערבי, לא הרחק מהגבול עם לבנון.

בצה"ל מבהירים כי מדובר בפעולות המבוצעות לבקשת תושבי המושב ובצה"ל לא חוששים כ"כ להימצאות מנהרות שכאלו. עד כה, במהלך הפעולות, לא אותרו סממנים המעידים על חפירות באזור. על פי הדיווחים, בחודשים הושקעו כ-30 מיליון שקלים באמצעים טכנולוגיים למטרת איתור מנהרות בגבול הצפוני.

אחד הרכבים שנפגע אתמול בגבול הצפון

במקביל, בגזרה הצפונית מנסים לחזור לשגרה לאחר האירועים ביומיים האחרונים, שכללו ירי רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט. הבוקר נפתח מחדש אתר החרמון למבקרים וברשות הטבע והגנים הודיעו כי האתרים באזור ייפתחו מחדש למטיילים. כמו כן, מוסדות החינוך בגליל העליון שבו הבוקר לפעילות סדירה וקו הטיסות הפרטיות בשדה התעופה בחיפה שב גם הוא לפעול באופן מלא.

מתחקיר האירוע עד כה, עולה כי חמישה טילי נ"ט מסוג קורנט, נורו לעבר שני כלי רכב לא ממוגנים מסוג איסוזו דימקס וגרמו למותם של קצין צה"ל וחייל נוסף וכן לפציעתם של שבעה לוחמים נוספים. בכדי לבצע פעולה כזו, נזקקו ככל הנראה בחיזבאללה למערך תצפיות משמעותי וכוח אדם מיומן בכדי להצליח במשימה, כל זה תוך כדי איסוף מודיעין בזמן אמת.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד