בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבלים חוגגים בבית - עופר בכלא

שוב בית המשפט המחוזי מקבל את ערר המדינה ומבטל את החלטת וועדת השחרורים שהורתה כי עופר גמליאל ישוחרר ממאסר. הפעם נימקו השופטים את החלטתם בכך שהוועדה לא ייחסה חשיבות מספקת לכך שמעשיו של גמליאל בוצעו על רקע אידיאולוגי

  • י"ח אדר תשע"ד - 05:08 18/02/2014
גודל: א א א

בעוד אלפי מחבלים ששוחררו בעקבות ובמחוות שונות חוגגים בבתיהם, בית המשפט המחוזי ערך שידור חוזר והורה לבטל את החלטת וועדת השחרורים בעניינו של עופר גמליאל, תושב בת עין היושב במאסר בגין חלקו בפרשת מחתרת בת עין. על פי החלטת הוועדה, גמליאל, המרצה למעלה מ-11 שנים במאסר, היה צפוי להשתחרר.

השופטים נימקו את החלטת בכך שוועדת השחרורים לא נתנה משקל מספק לכך שמדובר בעבירות אידיאולוגיות. יש לציין כי מדובר בסבב שני, לאחר שוועדת השחרורים של שב"ס כבר הורתה על שחרורו של גמליאל, בית המשפט המחוזי קיבל את ערר המדינה וביטל את ההחלטה, ולאחר חצי שנה התכנס שוב הוועדה. בין לבין דחה בית המשפט העליון את בקשתו של גמליאל לדון בערר על החלטת בית המשפט המחוזי, וזאת בנימוק כי בתוך חודשיים שוב תשב וועדת השחרורים.

בעבר טענו השופטים כי גמליאל לא עבר הליך שיקומי בכלא, אולם כעת מודים השופטים כי רק העניין האידיאולוגי הוא זה שמונע את שחרורו.

עופר גמליאל הורשע בפרשת מחתרת בת עין, בה נעצרו שלושה מתושבי בת עין בחשד להנחת עגלת נפץ בכניסה לבית הספר לבנות בשכונת א-טור בירושלים. את המעשה ביצעו השלושה מתוך כוונה לנקום על שורת מעשי טבח ורצח שביצעו ערבים, ובהם רצח הילדה דניאל שפי הי"ד בת החמש בישוב אדורה. השלושה נימקו את ביצוע המעשה בחוסר התגובה של רשויות המדינה למעשי הרצח הקשים, דבר שגרם וגורם גם כיום להרג יהודים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד