בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"גזר הדין ראוי, אך מאוחר מידי"

מאי גולן מברכת על גזר הדין שהוטל על המסתנן שתקף באכזריות קשישה בדרום ת"א, ומבקרת - היה צריך לקרות קודם. "יש פה קשר שתיקה הרסני ומסוכן בין המשטרה לרשויות בנוגע לאחוזי הפשיעה"

  • אברהם שפירא
  • ג' אדר תשע"ה - 21:10 22/02/2015
גודל: א א א
מסתננים אפריקאים. ארכיון (הקול היהודי)
מסתננים אפריקאים. ארכיון (הקול היהודי)

על רקע גזר הדין שניתן למסתנן אריתראי שהתעלל בקשישה בתל אביב בשבוע שעבר, מסבירה מאי גולן, פעילה במאבק כנגד המסתננים בשכונות דרום תל אביב, בשיחה עם הקול היהודי, למה היה חשוב למשטרה להשתיק את המקרהבתחילה, ומספרת על אחוזי הפשיעה מרקיעי השחקים.

"משטרת ישראל לא רוצה שתיווצר פאניקה בציבור", אומרת גולן ומסבירה, "אם הציבור בישראל יידע את האמת על אחוזי הפשיעה הגדלים וגוברים בדרום תל אביב, תהיה פאניקה בציבור ויהיה לחץ אמיתי שיגרום לממשלת ישראל להפעיל לחץ על משטרת ישראל".

האונס המזעזע אירע לפני כשנתיים, אז פרץ מסתנן לחצר ביתה של קשישה כבת 80 המתגוררת באזור התחנה המרכזית בתל אביב ותקף אותה בצורה קשה במשך מספר שעות. לדברי תושבי האזור, המשטרה הכחישה בתחילה כי התרחש מקרה כזה וכי הוגשה תלונה במשטרה. רק לאחר שהמקרה התפרסם מפה לאוזן בין התושבים ואף החל להתפרסם בכלי התקשורת, הסכימו במשטרה לאשר את פרטי המקרה.

"המשטרה לא מחליטה דברים לבד, זה מגיע מגבוה" אומרת גולן. "יש פה קשר שתיקה הרסני ומסוכן בין המשטרה והרשויות שמשתיקות את אחוזי הפשיעה בדרום תל אביב. במשך שנים אנו ויו"ר וועדת הפנים בכנסת, מירי רגב, דורשים ממשטרת ישראל את דוחות הפשיעה של המסתננים ולא מקבלים תשובה כנה אחת. למה? כי אם יספרו לך אתה תאלץ שלא להרגיש בנוח עם עצמך, אתה תצא לרחובות ותצטרף למאבק על דרום תל אביב. המשטרה לא רוצה את זה - כרגע נוח לכל הרשויות שהפשיעה תישאר בדרום תל אביב ולא תזלוג החוצה. זאת הגזענות הכי גדולה שיכולה להיות וככה זו גם הסכנה הכי גדולה".

בשבוע שעבר הטיל בית המשפט המחוזי בעיר 23 שנות מאסר בפועל על רובל פדול שהורשע במעשים, ובתגובה אומרת גולן כי העונש ראוי, אך היא מזכירה את העובדה שבמקרים אחרים בית המשפט שחרר לחופשי מסתננים שפשעו. במקרה אחר בו רצח מסתנן אישה בגיל 45 מתל אביב קיבל הפושע שבע שנים בלבד.

"בית המשפט לא יכול להטיל כזה עונש רק במקרים חמורים. הוא צריך לתת את העונש לאנשים האלה לפני כן כדי שלא נגיע למקרים כאלה. בואו לא נשכח את כל מקרי הפשיעה, האלימות, גניבות, רצח ואנס שקורים פה כל יום. אנחנו מתריעים במשך שבע שנים, בהם קרו עשרות מקרי פשיעה שמתרחשים בכל שבוע. זה רק נס שכל מקרי ההטרדות מצד המסתננים לא מגיעים לאונס".

"בית המשפט צריך לשים סוף לאלימות של המסתננים בראש ובראשונה" אומרת גולן. "זה אומר שבית המשפט משנה את היחס שלו כלפיהם, שלא קורה מקרה שהמשטרה מגיעה עם מסתנן שפשע לבית המשפט והוא משחרר אותו ולא מעניש בחומרת הדין, כי אז המסתננים מבינים שהם מעל החוק ועושים פה מה שהם רוצים".

"כנראה מה שקרה עכשיו הוא שבית המשפט לא יכול היה להרשות לעצמו להמשיך ולהראות בציבור כגוף שלא מרחם על יהודים ומרחם על מסתננים שפשעו, לכן גזר הדין הזה הגיע, אבל מאוחר מדי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד