בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השאלטר ירד ל-45 דקות

לאחר מאמצים חוזרים ונשנים שהעלו חרס, בעוד חובה של הרשות לחברת החשמל עומד על קרוב ל-2 מיליארד ₪, ניתקה החברה אזורים בשכם וג'נין למשך זמן קצר

  • ד' אדר תשע"ה - 17:09 23/02/2015
גודל: א א א
חברת החשמל. אילוסטרציה (שרלי שרקי)
חברת החשמל. אילוסטרציה (שרלי שרקי)

בעקבות חוב הרשת 'הפלסטינית' העולה על 1.9 מיליארד שקלים לחברת החשמל, ניתקה היום החברה אזורים שונים בשכם וג'נין החל משתיים בצהרים. לאחר 45 דקות, חודשה אספקת החשמל למקומות אלו.

"חברת החשמל התריעה לאורך תקופה ארוכה בפני החייבות ובפני הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה על הצורך המידי בהחזר החובות, אך עד כה לא נמצא פתרון", כך נמסר.

קודם לכן היום, הודיע יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, בכנס ירושלים ה-12 על הגבלת החשמל לרשות ואמר: "הייתי פה לפני כשנה ואמרתי 'לא יכול להיות שמישהו שחייב לחברת החשמל אנחנו מנתקים אותו ישר, ואוכלסייה שלימה לא משלמת לנו חשמל ואנחנו לא מנתקים אותה'. הרשות ה"פלסטינית" חייבת לחברת החשמל כמעט שני מיליארד שקלים. עברה שנה מאז שאמרתי את זה, אבל היום בצהריים אנחנו מגבילים את הזרם".

בכל חודש טופח החוב בכ-70 מיליון שקלים. יש לציין כי רק בגלל העובדה שחברת החשמל שייכת למדינה, לא מפסיקה החברה את אספקת החשמל לערביי ה"רשות הפלסטינית". אילו היתה החברה בבעלות פרטית בלבד, סביר להניח כי מזמן היו "מורידים את השאלטר" כדברי יו"ר חברת החשמל.

בעבר אמר ראש המטה לביטוח לאומי כי מדינת ישראל מעלימה עין מהחוב העצום כיוון שקיומה של הרשות ה"פלסטינית" חשובה לה ובאם היא תאלץ לשלם את חובה היא תקרוס.

בעבר נבדקה גם אפשרות של צמצום החוב בכדי להקל מעל הרשות ה"פלסטינית" את התשלום המצטבר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד