בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התושבים מסיירים: "שומרי החומות"

עשרות מתנדבים משכונות קו התפר בירושלים, פועלים בארגון 'שומרי החומות' כדי לשמור על התושבים בשכונה, מה שהמשטרה לא עושה. "אנחנו מסיירים והערבים יודעים שאנחנו כאן"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ו' אדר תשע"ה - 21:20 25/02/2015
גודל: א א א

בשכונות קו התפר של ירושלים, בהם הר חומה, גילה, ארמון הנציב, פסגת זאב ועוד, רגילים התושבים לאגוף את התריסים והדלתות בשעות הערב, והילדים רגילים גם הם להסתגר בבתים. ערביי הכפרים הסמוכים תוקפים כפעם בפעם את התושבים, והמשטרה לא עושה דבר בכדי להשיב את תחושת הביטחון לתושבים.

ארגון 'שומרי החומות' פועל מאז צוק איתן בשכונות קו התפר בעיר והוא מונה 30 פעילים, מתנדבים כולם, המסיירים כל ערב מהשעה 20:00 עד לשעות הלילה המאוחרות. "המטרה שלנו היא להשרות ביטחון ושקט לתושבים. אנחנו מסיירים ומוודאים שהכל תקין בשכונות ואם יש בעיות, אנחנו פותרים אותן", אומר לקול היהודי ר' פעיל מרכזי בארגון. "יש חשש מאוד גדול של התושבים, אם זה נערות צעירות או אימהות וילדים, מפני הערבים מהכפרים הסמוכים", אומר ר' ומפרט "בחורות מפחדות לרדת מהאוטובוס בשעות מאוחרות וילדים לא יוצאים מהבית בחושך. התושבים פה נזהרים כל הזמן".

מתנדב 'שומרי החומות' סמוך לארמון הנציב (פייסבוק שומרי החומות)

"אנחנו מסתובבים בשכונות האלו כל הזמן והערבים מהכפרים הסמוכים יודעים שאנחנו כאן". וכשאתם נתקלים במקרה, מה אתם עושים? אנחנו שואלים והוא עונה "אם אנחנו יכולים לפתור את המקרה לבד בצורה חוקית, אז כמובן זה מה שאנחנו עושים. אם האירוע עובר לפסים אחרים, אנחנו מערבים את המשטרה".

בזיכרונו של ר' עולה אירוע שהתרחש לא מזמן. "צעירה מהשכונה שהוטרדה כשירדה מהאוטובוס בלילה, ביקשה יום למחרת שנהיה במקום. הבטחנו לה שנהיה שם גם אם היא לא רואה אותנו, וכך היה. כשהיא ירדה מהאוטובוס, ראינו שלושה ערבים הולכים צמוד אליה באיטיות, מציקים לה ומטרידים אותה. ישר הגענו למקום, ירדנו מהרכב והם ברחו. כמובן לאחר מכן ליווינו אותה עד הבית".

אלי ישי וברוך מרזל עם 'שומרי החומות', השבוע (דוברות יחד)

ר' מספר כי התושבים מייחסים חשיבות רבה לארגון ונעזרים בו לא פחות ממה שהם מתקשרים למשטרה בשעת אירוע. העובדה הזו, הביאה אותו למסקנה ש'שומרי החומות' צריך להיות ארגון יותר מסודר. "לפני מספר חודשים פנינו לאלי ישי, הוא היחיד מבין כל אלו שנפגשנו איתם שהתייחס אלינו ברצינות. הוא לקח את זה בשתי הידיים ומאז הוא שומר אתנו על קשר". בתחילת השבוע הגיע ח"כ ישי יחד עם ברוך מרזל, מועמד מספר 4 במפלגתו, מפלגת יחד, לסיור בשכונות קו התפר יחד עם 'שומרי החומות'.

לסיום מציין ר', כי במקומות נוספים יש דרישה להקים ארגון דומה, אך לנו אין את היכולת לעזור בזה אז כרגע אנחנו לא מרחיבים את הפעילות.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד