בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בשבילי מאיר הוא גיבור ישראל"

אחד מששת חבריו של מאיר אטינגר איתם נאסר עליו ליצור קשר, מגיב לצווי ההרחקה שנתנו לו בשבוע שעבר. "אנחנו ממשיכים קדימה בדרך שהתחלנו"

  • אברהם שפירא
  • י"ז אדר תשע"ה - 21:30 08/03/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (יהודה פרל)
מאיר אטינגר (יהודה פרל)

בעקבות צווי ההרחקה המנהליים שנתנו למאיר אטינגר על ידי שני אלופי פיקוד בצה"ל, שוחחנו עם אפי חייקין – תושב יצהר וחברו של אטינגר, על עניין קבלת הצווים. חייקין הינו אחד מששת החברים איתם נאסר על אטינגר ליצור קשר בחצי שנה הקרובה, בין יתר ההגבלות שהוטלו עליו בצו הדרקוני.

בתחילת השיחה, ממליץ חייקין לאטינגר "לקבל את הצו בתור מחמאה ובתור סימן שאנחנו בדרך הנכונה" לדבריו, "זה רק מראה שאנחנו בכיוון הרצוי והראיה היא ש'הקליפות' נלחמות בנו במרץ".

לפני מספר ימים אמר אטינגר בשיחה לקול היהודי כי הוא מתכוון בעקבות הצווים לצאת לשליחות ולהרחיב את הפעילות "אנחנו לא צריכים להתייחס בכלל לרדיפות ולהגבלות שהם נותנים עלינו" אמר אטינגר.

"מאיר במובנים רבים מרים את הדגל של אלו האומרים שהמדינה צריכה להיעלם, ושצריך כמה שיותר מהר להקים מלכות יהודית כמו שה' ציווה אותנו" מסביר חייקין למה לדבריו המדינה רואה באטינגר כאויב וממשיך, "המדינה נושאת את דגל המלחמה והכפירה בה' מאז יוסדה ועד היום. מטרתה של התנועה הציונית, ממנה הוקמה המדינה הייתה לברוח מהקשר עם ה' ולייצר חברה "יהודית" שלא מחויבת לתורה, שזה דבר שלא קיים בכלל כי להיות יהודי פרושו לעשות את דבר ה'".

חתום על אחד מהצווים, ניצן אלון (דובר צה"ל)

"רואים את זה עד היום בכל דבר שהיא עושה. לדוגמא, על פי התורה צריך לבנות את בית המקדש, ומקום המקדש הוא המקום הקדוש ביותר לעם ישראל. מה עושה המדינה? נותנת אותו במתנה לגויים. עוד דבר, מדינת ישראל מתקצבת כנסיות בארץ ישראל למרות שאחת מהמצוות הראשונות שעם ישראל מחויב להן כשהוא נכנס לארץ היא לעקור עבודה זרה. בנוסף, היא מושיבה בארץ ישראל גויים ונותנת להם זכויות מלאות למרות שהם צריכים לעוף מפה. בתי המשפט שופטים על פי חוקי הגויים והמצב של השוטרים והשופטים רק מוכיח את הריקבון של המדינה וכמה היא לא קשורה לנו ולה'".

"בעצם במידה מסוימת המדינה רואה בו כמחבל לצערנו, כי הוא רוצה שהמדינה איך שהיא נראית כיום לא תהיה פה ולכן הם חושבים שאנשים כמוהו מסכנים את בטחונה של המדינה".

אפי חייקין (הקול היהודי)

לשאלתנו, מה הוא היה רוצה למסור לאטינגר לו היה רשאי לדבר אתו על פי חוק, אומר חייקין "תמשיך קדימה, אנחנו ממשיכים אתך גם אם בחצי שנה הקרובה אנחנו לא נוכל לדבר, אנחנו ממשיכים בדרך שהתחלנו. בשבילי אתה גיבור ישראל" אומר חייקין ומוסיף בחיוך, "ניפגש בהמשך".

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד