בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוצה לעלות להר הבית? אל תבלוט

הרב אליצור נאלץ לחתום על כתב התחייבות מפורט כדי לחזור לעלות להר הבית. בין יתר הכללים שהוטלו עליו - "לא להתנהג בצורה פרובוקטיבית, ולא להתבלט באופן ייחודי"

  • אברהם שפירא
  • י"ח אדר תשע"ה - 13:21 09/03/2015
גודל: א א א
הרב יואל אליצור בהר הבית (ארכיון)
הרב יואל אליצור בהר הבית (ארכיון)

המשטרה חייבה את הרב פרופסור יואל אליצור לחתום על מסמך התחייבות בנוגע לכללי התנהגותו בהר הבית, וזאת בכדי שיוכל להמשיך לעלות להר באישור המשטרה.

בתחילת החודש שעבר עוכב הרב אליצור בנקודת המשטרה הסמוכה להר הבית, לאחר שהשיב בקריאת "ה' הוא הא-לוקים" לעבר קבוצת ערבים שהקיפו את הרב וקבוצת היהודים עימה עלה, וקראו "אללה אכבר". כעבור זמן מה הוא שוחרר מבלישנחקר.

הרב סיפר כי קציני המשטרה הודיעו לו כי ידאגו להרחיקו מהר הבית באמצעות סעיף מיוחד הנמצא בסמכות המשטרה, אותו הסעיף באמצעותו הורחק בזמנו יהודה גליק מהר הבית.

בכתב ההתחייבות עליו חתם הרב אליצור כעת, נכתב כי "הנני מתחייב שלא לבצע בהר כל פעולה דתית או פולחנית בעלת סממניםחיצוניים או מופגנים. הנני מתחייב שלא להכניס לשטח ההר חפצים המשמשים לפולחן דתי או לפעולה הפגנתית ובכלל אלו ספרים, דפים, צילומים, תשמישי קדושה, כרזות שלטים או דגלים".

"עוד הנני מתחייב שלא להתנהג בשטח ההר בצורה פרובוקטיבית ולא להתבלט באופן ייחודי בכל דבר ועניין כולל השתטחויות והשתחוויות".

הרב הפרופסור יואל אליצור הינוראש החוג ללימודי ארץ ישראל במכללת הרצוג ומרצה במחלקה לתלמוד באוניברסיטההעברית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד