בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבוע הבא: מתרגלים קרבן פסח בירושלים

בשבוע הבא, ביום שני, ייערך בירושלים תרגול של הקרבת קרבן פסח על ידי תנועות המקדש. באירוע ינגן הזמר מרדכי יצהר. "האירוע נועד לחוות מחדש את הזיכרון העולה מן המלים העתיקות ולנפוח בו נשמה"

  • אברהם שפירא
  • ה' ניסן תשע"ה - 11:41 25/03/2015
גודל: א א א
תרגול הקרבת קרבן הפסח (תנועות המקדש)
תרגול הקרבת קרבן הפסח (תנועות המקדש)

ביום שני הבא, י' בניסן, יקיימו תנועות המקדש מעמד המוני וחגיגי שיכלול תירגול מלא של הקרבת הפסח. התאריך נקבע על יד תנועות המקדש על סמך הפסוק "בעשור לחודש הראשון"ביום שבו נצטוו בני ישראל במצרים ליטול שהלביתם לקראת הקרבתו.

המעמד יכלול שחיטת כבשים, הזאת דמם על מבנה דמוי מזבח בידי כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים, ויסתיים בצליית הכבשים – ראשם על כרעיהם וקרבם, במטרה לתת ביטוי לכמיהת הדורות לחידוש העבודה במקדש בירושלים.

תרגול הקרבת קרבן הפסח (תנועות המקדש)

האירוע יתקיים החל מהשעה 16:45, ברחבת תלמוד תורה מאור התורה 'מימון', רח' בן ציון 7, קרית משה בירושלים.

"האירוע נועד לעורר מחדש את הגעגוע" אומרים בתנועות המקדש. "בכל הגלויות הזכרנו לעצמנו תמיד שסדר הפסח הנוכחי עם הכרפס, החרוסת, החסה והמצות, הוא סדר חסר, זיכרון בלבד לפסח האמיתי. והנה, שבנו לארצנו, והגיע הזמן לתת ביטוי ממשי לכמיהת הדורות לראות את הבית על מכונו. כל יהודי מזכיר שלוש פעמים ביום בתפילת הא-ל את שאיפתו בעניין המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

"האירוע נועד לחוות מחדש את הזיכרון העולה מן המלים העתיקות ולנפוח בו נשמה. להחיות את המלים, את הצבעים, את הריחות שאבדו לנו זה אלפיים שנה. לאפשר הצצה, סדק צר, חלון הזדמנויות, לחוויה היהודית העתיקה.פסח הוא מצווה מהתורה, כמו מילה, כמו תפילין. בימי הבית זו היתה אחת מהמצוות המרכזיות של השנה, אבל מזה כאלפיים שנה הוא איננו קרב. המעמד החגיגי הזה נעשה מתוך ציפיה וכמיהה לשוב ולחדש ימינו כקדם" אמרו בתנועות המקדש.

הזמר מרדכי יצהר ינגן את שירי ההלל זכר למקדש. בנוסף, יהודה גליק ישא דברים. בסיום האירוע יחולק כזית בשר מהכבשים למשתתפים, לקערת הסדר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד