בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: "אפשרו הקרבת הפסח במקום המקדש"

מאות יהודים פונים בימים אלו אל משטרת ירושלים בדרישה לאפשר את קיום מצוות זבח הפסח בהר הבית

  • י' ניסן תשע"ה - 10:08 30/03/2015
גודל: א א א

יוזמה של שני יהודים מירושלים ועופרה הפכה לדרישה ציבורית, לאחר שגל של מאות מצטרפים פונים אל המשטרה ומבקשים לקיים השנה בהר הבית את מצוות החג.

כ-300 איש כבר הצטרפו ליוזמתם של אלי יורב ומשה חכים. השניים שפנו אשתקד לראשונה לקבלת אישור לקיום המצווה, הופתעו נוכח ההמונים שמצטרפים אליהם השנה לדרישה. השניים מספרים כי לאחר שהגישו את הבקשה למשטרה על מנת לקבל את אישורה, גל המבקשים להצטרף להקרבת הפסח לא פוסק. "מסתבר שהכמיהה לכך היתה קיימת כל הזמן, ואנחנו רק פרצנו את הסכר" הם אומרים.

צעירים שלקחו את העניין צעד אחד קדימה העמידו דוכן החתמה בכיכר רבין בתל אביב, ומאות אזרחים הצטרפו לבקשה בעצרות הבחירות שהתקיימו במקום. האומן אריאל זילבר הצטרף אף הוא אל הפונים בבקשה לאשר לו את זבח חג הפסח לצד דמויות יותר מוכרות בין שוחרי המקדש כמו הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, יהודה גליק ועוד.

במטה ארגוני המקדש אומרים, כי גם קמפיין בו יהודים מצטלמים עם שלטי "גם אני בעד חידוש קרבן פסח" החל לרוץ השבוע בפייסבוק, והוא תופס תאוצה נרחבת, שמרוכזת על ידי פעילי תנועת "במועדו" לחידוש קרבן פסח'. הדף זוכה גם לתגובות קשות של הסתה, והם הועברו לטיפול משטרת ישראל.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד