בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עזה: אימוני חמאס והתפרעויות סמוך לגדר

מספר אירועים נרשמו במהלך השבת בהם חדירה של ערבים, פלישת סירות דיג ותרגילים שמבצעים ארגוני הטרור. בלבנון בוצע ירי לעבר ערבי שהתקרב לגבול

  • אברהם שפירא
  • כ"א אייר תשע"ה - 12:12 10/05/2015
גודל: א א א
חמאס מתאמן ברצועה באין מפריע
חמאס מתאמן ברצועה באין מפריע

מספר אירועים בטחוניים נרשמו השבת באזור רצועת עזה.סביבות השעה 20:00 בליל שבת, נתפסו שני ערבים לאחר שחדרו מהרצועה לעבר קיבוץ נירים. השניים לא היו חמושים והועברו לחקירה.

כמה דקות לאחר מכן, דווח כי במהלך התפרעויות של עשרות ערבים על גדר המערכת באזור בית להיה, נורה בידי צה"ל מתפרע ערבי שהוגדר כמסית ראשי. הפצוע פונה על ידי הסהר האדום לבית החולים ברצועה ומצבו הוגדר אנוש. סמוך השעה 23:00 באותו הלילה בצע חיל הים ירי לעבר ספינות דיג ערביות שחרגו מהשטח המאושר לשיט. על פי הדיווח, זוהתה פגיעה באחד הנוסעים.

במוצאי השבת שוב ביצע חיל האוויר ירי לעבר סירות דייג ושני ערבים נפצעו. כוח רפואה צבאי העניק לשניים טיפול רפואי.

לאחרונה השיב צה"ל לערביי רצועת עזה 15 סירות דייג שהוחרמו במהלך השנים האחרונות לאחר שחרגו מהאזור המותר לשיט ודייג סמוך לחופי הרצועה.

הסירות שהועברו אתמול לרצועה (דובר צה"ל)

יש לציין כי מידי יום מתרחשים אירועים סביב האזור המאושר בידי צה"ל בדייג, כאשר סירות שונות חורגות מהאזור. מידי יום, לוחמי חיל הים מבצעים ירי הרתעתי לעבר סירות החורגות מהאזור ופעמים מחרימים סירות. לפני מספר חודשים נתפסה סירה שהעבירה תחמושת לרצועה.

בשבת בבוקר נשמעו פיצוצים בצפון הרצועה ובדיווח צוין כי מדובר ב"תרגיל של ארגוני הטרור". בשבועות האחרונים הפכו האימונים של חמאס ברצועה לגלויים. חמושים סמוך לגדר וירי שאף "זלג" פעמיים לפחות לעבר היישובים הסמוכים וגרם לנזק. ביום שישי דווח כי חמאס שיגר שלוש רקטות לעבר הים, זאת במסגרת ניסוי כלים לקראת לחימה נוספת מול ישראל. בהמשך השבת, בסביבות השעה 15:00 ניסו מספר ערבים לעבור את גדר המערכת וצה"ל השיב בירי. איש לא נפגע באירוע.

גם בצפון הארץ בוצע ירי "הרתעה" לעבר רועה צאן ערבי מלבנון שהתקרב לגבול סמוך לחוות שבעא. כשזה לא עזר ביצעו החיילים ירי "הרחקה" והרועה התרחק.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד