בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: ערבי ביצע תאונה קטלנית

בתאונה הקטלנית, שהתרחשה בדרום, נהרגו שמונה נשים בדואיות שחזרו מהתפרעות בהר הבית. נהג המשאית: ערבי שהורשע בעבר ב-106 עבירות תנועה

  • אברהם שפירא
  • כ"א אייר תשע"ה - 14:30 10/05/2015
גודל: א א א
התאונה בנגב (איחוד הצלה)
התאונה בנגב (איחוד הצלה)

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד סאלם אבו עאנם,ערבי המחזיק בתעודת זהול כחולה, אשר בעברו צבר למעלה מ-100 הרשעות על עבירות תנועה. על פי האישום, גרם אבו ענאם ברשלות למותן של שמונה נשים בדואיות מחורה ולפציעתן של עשרות.

גם חברת המשאיות שבה עבד הנהג, מנכ"ל החברה, הסמנכ"ל וקצין הבטיחות הואשמו בגרימת מוות ברשלנות ובהובלת מטען ללא אישור.

התאונה התרחשה בחודש שבט האחרון בכביש 31 סמוך לצומת להבים שבנגב. על פי הדיווח שהתקבל אז, נוסעות האוטובוס הן נשות 'המורביטאת', ארגון נשים מוסלמיות המגיעות פעם בשבוע, בתשלום, להר הבית, בכדי להפריע למבקרים היהודים במקום ולקרוא לעברם 'אללה עכבר'. התאונה התרחשה כאשר אלו שבו מההתפרעות השבועית.

על פי כתב האישום, המשאית בה נהג אבו ענאם, נשאה על גבה קלטרת (מכונה חקלאית לעיבוד אדמה) בצורה הנוגדת את הנהגים תוך סיכון כלי רכב אחרים, מה שגרם לבסוף לתאונה הקטלנית. אבו ענאם נסע במהירות של 83 קמ"ש, 23 קילומטר מעל המהירות המותרת, והאט ל-77 קמ"ש בשעת התנגשות.

הכלי הכבד בלט מהמשאית לתוך הנתיב הנגדי וסימני אזהרה על מטען חורג לא הוצבו בצורה שתגרום לנהגים אחרים להבחין בסכנה. "הנאשם לא ייחס משקל ממשי לסיכונים בהובלה, והכניס את עצמו למצב שבו לא היה ביכולתו להוביל את הציוד על-גבי הנתמך, מבלי שהקצה שלה יבלוט לתוך נתיב הנסיעה הנגדי, ובכך העצים את הסכנה לכלי הרכב שהגיעו ממול", נכתב באישום. לאחר התאונה נפסל רשיונו של הנהג ל-90 יום בלבד, וכעת מבקשים בפרקליטות לפסול את רשיונו מחדש.

"המשיב הפר את חובתו המוגברת למנוע כל סיכון ליתר המשתמשים בדרך, המשיב הוביל את הקלטרת תוך הפרת כלל ההוראות בעניין הובלת מטען חורג", נכתב בבקשה, "המשך נהיגתו של המשיב תהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך... המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

משאית, כך דווח אז, נשאה במטענה טרקטורים ששמשו לבנייה בדואית בלתי חוקית באזור הנגב.

ערביות מעוררות פרובוקציה בהר הבית (ארכיון)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד