בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השמאל הקיצוני בשירות החמאס

ארגון החמאס עושה שימוש בדו"ח שפרסם ארגון "שוברים שתיקה" על הלחימה ב"צוק איתן". חיילים פתחו במחאה נגד הארגון

  • אורי קירשנבום
  • כ"ב אייר תשע"ה - 22:00 11/05/2015
גודל: א א א

מחר (שלישי) בערב יתקיים בתל אביב אירוע אותו יזם ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה". באירוע יפרסמו חברי הארגון עדויות שהם אספו, כביכול, מכ-60 חיילים שהשתתפו בפעילויות שונות במבצע צוק איתן ברצועת עזה. העדויות נאספו ונערכו על ידי הארגון לכדי דו"ח מפורט שהתפרסם בשבוע שעבר.

בארגון טוענים שמכלל העדויות שאספו עולה תמונה "מדאיגה", לטעמם, בקשר לנהלי הפתיחה באש שהתקיימו בצוק איתן. באתר האינטרנט של הארגון נכתב שבניגוד להצהרות הדרג המדיני בזמן הלחימה בעזה אודות הזהירות הרבה שנהג צה"ל כלפי האוכלוסייה האזרחית, הרי שבפועל "העיקרון שהנחה את המדיניות הצבאית היה מינימום סיכון לכוחותינו, גם במחיר פגיעה באזרחים חפים מפשע".

כוחות צה"ל ברצועת עזה ב'צוק איתן' (דובר צה"ל)

השבוע פורסם שארגון הטרור "חמאס" עשה שימוש פומבי בדו"ח של ארגון השמאל הקיצוני. בהודעה שפרסם ארגון הטרור הוא קורא למדינות ערב ולארגונים בינלאומיים לפעול להעמדה לדין של מנהיגי מדינת ישראל בזמן מבצע צוק איתן, תוך שהוא מסתמך בין היתר על עדויות של חיילים שנכחו בלחימה בתוך רצועת עזה ופורסמו בדו"ח של "שוברים שתיקה".

| "שוברים באמת שתיקה"

פרסום הדו"ח על ידי "שוברים שתיקה" עורר זעם נרחב בציבור בכלל, ובקרב חיילים רבים בפרט. עמוד הפייסבוק של הארגון הוצף בהודעות מחאה נוקבות, כל סטטוס שהועלה על ידי הארגון בקשר למבצע צוק איתן גרר תגובות נזעמות.

כך למשל, אחד המגיבים כתב: "יהודים נרצחו, חיילים לחמו עד טיפת הדם האחרונה שלהם בשביל שאתם תוכלו לישון בשקט בלילה במדינה הזאת וזה הגמול שלכם?". כמו כן, מגיבים רבים מצביעים על אי דיוקים בעדויות רבות שהתפרסמו בדו"ח, או על הטעיה מכוונת באופן הצגת הדברים.

בנוסף, נפתח דף פייסבוק תחת השם "האמת שלי" בו מציגים חיילים שהשתתפו במלחמות מהשנים האחרונות סיפורים שהם היו עדים להם, מהם עולה תמונה שונה לחלוטין מזו העולה מהדו"ח של "שוברים שתיקה". הדף נפתח אתמול כקונטרה לפרסום הדו"ח של "שוברים שתיקה" ומהווה מעין דו"ח אלטרנטיבי לדו"ח של "שוברים שתיקה". חיילים רבים מעלים לדף עדויות שלהם בעברית ובאנגלית במטרה להציג בארץ ובעולם את תמונת המצב האמתית של אופן הלחימה של צה"ל.

"שוברים באמת שתיקה ולא מסתתרים מאחורי גורם, שכלל לא בטוח שהוא אכן קיים", נכתב בפוסט בדף הפייסבוק "האמת שלי".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד