בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיווח על זריקות אבנים וכונה: "פרובוקטור"

תושב ענתות שהותקף 4 פעמים ב-5 ימים בידי ערבים, ביקש לדווח למשטרה. "אמר שאני פרובוקטור. עצוב שזה המצב במדינה"

  • כ"ד אייר תשע"ה - 10:19 13/05/2015
גודל: א א א
שוטרים סמוך במזרח ירושלים. ארכיון (דוברות המשטרה) צילום: דוברות המשטרה
שוטרים סמוך במזרח ירושלים. ארכיון (דוברות המשטרה) צילום: דוברות המשטרה

יהודים רבים הנוסעים בכביש יו"ש וירושלים נרגמים בידי ערבים מידי יום, ונראה שחן בורוכוב, תושב ענתות שבאזור ירושלים, שבר שיא. ארבעה פעמים הותקף בידי ערבים בחמישה ימים בלבד. יותר הפתיע אותו משרשת האירועים, היית תגובת המשטרה.

"הפעם הראשונה הייתה בשכונת א-טור בירושלים. הדרך הביתה אל יישוב ענתות מתקצרת בעשר דקות משם. שלושה ילדים, בגילאי 11-12, עם תיק בית ספר על הגב", סיפר בורוכוב בראיון לערוץ 20. ''נסעתי בירידה ולאחריה עליה, היו להם ארבע-שלוש שניות להסתכל עליי ולכוון את האבן. זה נס, על נס, על נס. יידו אבן ענקית על צדה הימנית של השמשה. מיותר להגיד שאם היה מישהו לידי הוא היה פגוע בנפש. במקרה הטוב היה מת ובמקרה הפחות טוב היה נשאר משהו לא מוגדר לכל החיים. נס גמור".

''לאחר שלושה ימים, נסעתי בשכונה בלב ירושלים, שכונה שלכאורה פחות מסוכנת. על יד הכותל סמוך לשער שכם, מוזיאון רוקפלר, והפעם זה היה ממש מטר, ברד של אבנים וסלעים, וזה היה נס הרבה יותר גדול, כי האבן חודרת את השמשה היא מנפצת את הגולגולת. ואני לא מדבר על כל האבנים הנוספות שספגתי על כל גג הרכב וצידו".

כך הגיבו במשטרת ישראל לדיווח על הטרור: "כשהגעתי לדווח במשטרה", מספר בורכוב, "שוטר אחד שאין, לי מושג מה עובר בראש לשוטר שלובש מדים עם סמל המדינה. לפני שהוא שאל אותי מה שלומי, אמר לי בצעקה שאני פרובוקטור שאני שם דגל על האוטו. זה יותר גרוע מאבנים מעיניי. כשבאתי להגיש תלונה משמעתית עליו אמרו לי שאין סיכוי שהוא יפוטר מהמשטרה, הוא ייצא עם נו, נו, נו ותו לא. ככה הסיפור נגמר. עצוב זה המצב במדינה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד