בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אסור לנו להתרגל למוות של עצמנו"

כ-150 מתושבי גב ההר הפגינו אמש (ב') במחאה על המצב הביטחוני. "השכנים שלנו רוצים להרוג אותנו, הצבא רק רוצה שקט ולכן כדאי לנו להתעורר", אומרת תושבת אלון מורה

  • יח"צ
  • א' סיון תשע"ה - 12:10 19/05/2015
גודל: א א א
המפגינים בכיכר חטמר שומרון, אמש (יחצנים)
המפגינים בכיכר חטמר שומרון, אמש (יחצנים)

כ-150 תושבים מיישובי גב ההר הפגינו אמש (שני) בכיכר חטמ"ר שומרון במחאה על ההפקרות הביטחונית והטרור הערבי המשתולל. בשבועות האחרונים חלה החמרה באירועי השלכת האבנים ובעיקר גידול בהשלכת בקבוקי התבערה בידי ערבים. באחד האירועים עלה באש רכב בכפר חווארה והנהג ניצל בדרך נס. באירועים נוספים השליכו ערבים בקבוקי תבערה בכביש העלייה להר ברכה ובאזור בית פוריק בין איתמר לאלון מורה.

המפגינים בשומרון, אמש (יחצנים)

המשטרה מצדה נערכה להפגנה בכוחות גדולים מאוד ואף הקימה מחסומים ל"דילול" מפגינים בצומת יצהר הגדולה ובצומת הכפר בורין, אולם למרות זאת תושבים רבים הצליחו להגיע להפגנה.

בהפגנה נשאו דברים הרב יהודה ריכטר מאלון מורה ותושבים מישובים נוספים בגב ההר.

יוסף, איש חינוך ותושב הר ברכה שהשתתף בהפגנה אמר כי "מחד אני מודה לצה"ל על המאמצים הגדולים להשקיט ביטחון לתושבים, מנגד מצב הביטחון בשומרון מצריך תגובות ברורות וחדות יותר כנגד המפגעים".

אורה בנימין מאלון מורה, אחותו של בן יוסף לבנת הי"ד שנרצח בקבר יוסף: "הגעתי להפגנה כדי להגיד שאסור לנו להתרגל למוות של עצמנו, אסור לנו להשלים איתו. השכנים שלנו רוצים להרוג אותנו, ולצערי הצבא רוצה שקט. הדבר רק בידינו, לאף אחד לא אכפת יותר מאתנו ולכן כדאי שאנו נתעורר".

המפגינים בשומרון, אמש (יחצנים)

"אל מול הטרור המתגבר בכבישים באנו לדרוש להפסיק את האדישות ולהתעורר להגנת היהודים. מול השתקה של אירועים יומיומיים והכלה של פיגועים "קטנים" זעקנו "אבנים ובקת"בים מסכנים את חיינו", הוסיפה יסכה טסלר תושבת אלון מורה שנכחה בהפגנה.

| בשב"כ איימו על המארגנים בצווים מנהליים

ביממה שקדמה להפגנה איימו בשב"כ ובמשטרה על מי שלטענתם היה שותף בארגון ההפגנה. רכז המחלקה היהודית בשב"כ המוכנה "אביחי" התקשר לצבי סוכות מיצהר ואיים עליו בצו מנהלי בעקבות חשש כי היה שותף לארגון ההפגנה. גם השוטר הקהילתי דני פרץ הגיע לפגישה עם סוכות והודיע לו כי המשטרה לא תאפשר את ההפגנה ותעצור את המפגינים. בסופו של דבר עברה ההפגנה ללא עימותים למעט חסימת המפגינים במחסומי המשטרה.

שוטרים ערוכים בהפגנה, אמש (יחצנים)

"חבל שהמדינה שרוממות חופש הביטוי בגרונה מהלכת אימים על מי שמארגן מחאה כנגד ניסיונות רצח חוזרים ונשנים של יהודים", אומר סוכות בתגובה. "אני מקווה שאכן תושבי גב ההר יתעוררו ושהביטחון יחזור לכבישים לפני שיקרה עוד אסון".

נציין כי אתמול התקיימה הפגנה נוספת ביישוב בית אל, שם הפגינו עשרות מתושבי היישוב במחאה על הכוונה לפתוח כביש חדש לערבים מהכפר ביתין הסמוך.לטענת התושבים, הכביש החדש שצפוי להיפתח בקרוב מהווה מפגע ביטחוני ותעבורתי עבור תושבי בית אל בשל העובדה שהכביש נסלל סמוך מאוד לכניסה ליישובם, וזוהדרך היחידה המובילה אל היישוב וממנו.

סרטון שהופק לקראת האירוע:

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד