בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הר הבית: אלימות ומעצרים

כעשרה יהודים הותקפו בידי עשרות ערבים במהלך ביקור בהר. "לא נשארנו חייבים אבל הייתה תחושה של חוסר אונים בגלל השוטרים"

  • אברהם שפירא
  • א' סיון תשע"ה - 15:10 19/05/2015
גודל: א א א
מעצר בהר הבית. ארכיון (ארנון סגל)
מעצר בהר הבית. ארכיון (ארנון סגל)

הבוקר (שלישי) עלתה קבוצה של כאחד עשר יהודים להר הבית. צעקות 'אללה אוכבר' הן דבר שבשגרה אבל הפעם פקידת המקום הקדוש הסתיימה באלימות ומעצרים.

"עלינו להר אחד עשר חבר'ה ועשינו את הסיבוב" מספר דניאל לוינסון מישיבת צפת. "כבר באמצע הסיבוב החליטו השוטרים להתנכל אלינו ולהגיד לנו להפוך את החולצות שלנו בגלל שהיה כתוב עליהם "כל הדרכים החסומות יפתחו לפנינו" עם תמונה של הכותל. בסוף הם עזבו אותנו ובשלב מסוים מדריך הסיור אמר שהטבעת שנמצאת בראש המסגד נועדה לכך שמנופים יוכלו להרים אותה".

מכאן הסיפור מתחיל להתחמם. אנשי ה'וואקף' התרגזו והמהומה החלה כשערבי שפך אקונומיקה על בגדיהם של המבקרים היהודים. "במקום התפתח עימות ועד שהבנו מה קורה היינו במצב שאנחנו צריכים להגן על עצמינו" מספר לוינסון שחולצתו נקרעה במהלך האירוע. "השוטרים לא ידעו מה לעשות ודחפו אותנו באלימות לכיוון היציאה תוך כדי שעשרות ערבים מרביצים לנו עם מקלות וזורקים עלינו כל מיני דברים".

"היינו צריכים להגן על עצמינו וחלק מהקבוצה התחילו להגיב. לא נשארנו חייבים, אבל בכל זאת מה יכולים לעשות אחד עשר חבר'ה מול עשרות ערבים? הייתה אלימות קשה ותחושה של חוסר אונים כשהמשטרה לא עושה כלום. המשטרה כנראה לא מעכלת שהיא אמורה להגן על יהודים, השוטרים מבולבלים והבלבול גרם לכך שחטפנו מכות. בסופו של דבר האירוע נגמר בשני עצורים יהודים".

לוינסון משתדל לעלות מידי שבוע להר וכן מידי ראש חודש "כדי לחזק את המקום ולהביא לבניין המקדש", הוא אומר לסיום.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד