בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עסקת הטיעון מזלזלת בחיי אדם"

על אף התנגדות המשפחה, בית המשפט אישר (ג') את העסקה עם רוצח ינון לבנון הי"ד. "בדיני תורה היה מוטל עליו גזר דין מוות, אבל אנחנו חיים במדינה קצת אחרת" אומר אביו של ינון הי"ד

  • אברהם שפירא
  • ט"ו סיון תשע"ה - 13:27 02/06/2015
גודל: א א א
ינון לבנון
ינון לבנון

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (שלישי)את סעיד אלנבארי, בדואי מבריח שב"חים שהתנגש ברכב בו נסע ינון לבנון הי"ד והרג אותו לפני כשנתיים בהר חברון.

אלנבארי הודה, במסגרת עסקת טיעון, בעבירה של הריגה. משפחתו של ינון הי"ד התנגדה נחרצות לעסקה לפיה ירצה אלנבארי שלוש וחצי שנות מאסר בלבד, ישלם פיצויים בסך 20,000 שקלים למשפחת לבנון, ותוטל עליו תקופת מאסר על תנאי ורישיונו ייפסל.

"עסקת הטיעון היא עסקה מבישה" אומר היום חיים לבנון, אביו של ינון, בשיחה עם הקול היהודי. "היא מזלזלת בחיי אדם ומזלזלת בחוק. הדעת לא סובלת מציאות כזו שבה אדם שנסע במהירות מופרזת, בכביש מפותל, על למעלה ממאה עשרים קמ"ש בכביש שמותר בו שמונים, עקף בפס לבן רציף מספר מכוניות והתנגש לבסוף בינון, יקבל כזה עונש".

זירת התאונה בה נכרג ינון הי"ד (הצלה יו"ש)

"לדעתי, אם היינו דנים אותו בדיני תורה היה מוטל עליו גזר דין מוות. ככה היה צריך לטפל בו וככה גם בכול הערבים והבדואים ולא לפחד מאמריקה ואחרים. אבל לצערי, אנחנו יודעים שאנחנו חיים כאן במדינה קצת אחרת ויש כאן חוקים אחרים, אבל בכל זאת, אם הם רוצים להקים כאן מדינת חוק, לפחות שישמרו על החוקים שלהם בעצמם".

"הדעת פשוט לא יכולה לסבול דבר כזה. אם לא ישמרו על החוק, חיי אדם יהיו מזולזלים. כי כעת, הדבר היחיד שמגן על האזרחים הוא החוק ואם לא יתנו את מלוא חומרת הדין, החוק יהיה מזולזל כי יוצא שמותר להרוג אנשים ולא להיענש. מותר לנסוע בפראות, להסיע שב"חים, לעקוף בפס לבן ושום דבר לא קורה" מסיים לבנון.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד