בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סיבוב שערים: המשטרה בטלה - פעילים קיימו

פעילי תנועת 'חוזרים להר' החליטו לקיים את סיבוב שערי הר הבית על אף התנגדות המשטרה לקיומו. עשרות שוטרים ניסו למנוע זאת מהפעילים

  • אברהם שפירא
  • ל' סיון תשע"ה - 11:40 17/06/2015
גודל: א א א
הפעילים בשער השבטים אמש (חוזרים להר)
הפעילים בשער השבטים אמש (חוזרים להר)

פעילי תנועת 'חוזרים להר' קיימו אמש (שלישי) את סיבוב השערים המסורתי על אף החלטת המשטרה לבטלו בגלל חודש הראמדן המוסלמי שחל בשבוע הקרוב.

חברי תנועת "חוזרים להר" החליטו להגיע ולקיים את סיבוב השערים.המשטרה הקימה מספר מחסומים ולא נתנה לעשרות בני הנוער לעבור. הללו עקפו את מחסומי המשטרה דרך הסמטאות וקיימו את סיבוב השערים.

בשלב מסוים, הגיעו עשרות שוטרים חסמו את הקבוצה ומנעו את הגישה מהפעילים ללא הסברים ובליווי דחיפות. לדברי משתתפי הארוע השוטרים סרבו למסור פרטים מזהים.

הפעילים בסיבוב השערים אמש (חוזרים להר)

כ-15 איש הצליחו להמשיך את סיבוב השערים על אף ניסיונות המשטרה למנוע זאת באמצעות מחסומים שהוצבו באזור והגיעו עד לשער השבטים שם המשטרה מיהרה לגרש אותם מהמקום בתואנות שונות.

בסיומו של סיבוב השערים, עכבה המשטרה את אחד הפעילים, ערכה עליו חיפוש ללא שום הסבר ושחררה אותו במקום. יש לציין, כי במהלך סיבוב השערים איים ערבי בסכין על אחד הפעילים.

לאחר מכן הגיעו פעילות התנועה לשער הרחמים שם נחסמו על ידי המשטרה ולאחר דין ודברים הסכימה לתת להן לרדת לכביש ולחכות לאוטובוס.

הפעילים בשער השבטים אמש (חוזרים להר)

מתנועת חוזרים להר נמסר כי "לא ניתן למשטרה לבטל את סיבוב השערים. כל פעם שתבטל את האישור אנחנו נגיע ונסובב את שערי הר הבית לבד.המשטרה במדיניות קבועה נכנעת לתכתיבי הערבים ומונעת רק מיהודים להסתובב חופשי בארצנו. לא יתכן שבמקום הקדוש ביותר בעולם לעם היהודי מונעים מיהודים להגיע למקום או אפילו להתקרב אליו. המשטרה מפרה את החוק ואת זכויות האדם הבסיסיות ביותר, ובהר עצמו מונעת מיהודים לקיים פולחן ואפילו להתקרב במעט. הגיע הזמן שהמשטרה תבין את מקומה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד