בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דו"ח האו"ם: מטרות מנהרות הטרור – לגיטמיות

בוועדה הבינלאומית שהקים האו"ם, פרסמו אתמול (ב) את הדו"ח שערכו. "ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה". ישראל: "פעלנו לפי הסטנדרטים הבינלאומיים"

  • ו' תמוז תשע"ה - 10:25 23/06/2015
גודל: א א א

מנהרות הטרור היו שיטה לגיטימית לתקיפה וחמאס פעל נכון כאשר הזהיר מראש על שיגור טילים לעבר תל אביב. אלו המסקנות שהביעה אתמול (שני) וועדת החקירה הבינלאומית שהקים האו"ם לחקירת אירועי 'צוק איתן'. "ישראל והארגונים הפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן", סיכמו בוועדה את הדו"ח.

בדו"ח נכתב כי במהלך המבצע נהרגו 1,462 ערבים וישראל ביצעה יותר מ-6,000 תקיפות אוויריות וירי של 50,000 פגזי טנקים וארטילריה. לעומתם, ערביי עזה גמרו לפציעתם של 1,600 אזרחים ולהרג של שישה אזרחים ו-61 חיילי צה"ל. כמו כן, ערביי עזה שיגרו 4,881 טילים ורקטות ו-17,53 פגזי מרגמה. כמו כן, בחמאס הוציאו להורג 21 ערבים החשודים כמשתפי פעולה עם ישראל.

"מטרה לגיטימית". הפיגוע באמצעות מנהרת טרור באשכול בו נהרגו חיילי צה"ל

הוועדה העבירה ביקורת על פעילות צה"ל באזור רפיח והפעלת נוהל חניבעל עם חטיפתם של הדר גולדין הי"ד ואורן שאול הי"ד. כמו כן טענו בוועדה כי ישראל השתמשה בנשק בעל נזק סביבתי באזורים צפופי אוכלוסיה, דבר העלול להביא להרג רב. "נראה כי ישנו דפוס פעולה שעל פיו צה"ל הזהיר תושבי שכונות שלמות לעזוב את בתיהם, והחשיב את אלה שלא שנו לאזהרותיו ללוחמים", כתבה הוועדה.

שופטי הוועדה לא התאפקו והתייחסו גם להתפרעויות הערבים ביו"ש, או יותר נכון לתגובת צה"ל להתפרעויות היום-יומיות במהלך צוק איתן. 27 ערבים נהרגו ביו"ש ובמזרח ירושלים ובוועדה טענו כי ישראל משתמשת יותר מידי באמצעים לפיזור הפגנות.

השמדת מנהרה ברצועת עזה

"הוועדה לא יכולה לקבוע בוודאות מה הייתה מטרת הקבוצות החמושות הפלסטיניות בהקמת המנהרות הללו ובשימוש שנעשה בהן", נכתב בדו"ח. "הוועדה הבחינה כי במהלך התקופה שנבדקה, המנהרות שימשו אך ורק לצורך מתקפות שכוונו נגד עמדות צה"ל בתוך ישראל, צמוד לקו הירוק, המהוות מטרות צבאיות לגיטימיות", נכתב.

בסעיף אחר בדו"ח נכתב, כי "אזהרת תושבי תל אביב, שרקטות ישוגרו לעבר העיר בשעה 21:00 בערב, נתנה להם הזדמנות לתפוס מחסה", ציינו בדו"ח לשבח את מחבלי החמאס.

| הבדלי הגרסאות בין הדו"ח הישראלי לזה של האו"ם

בדו"ח שפרסם משרד החוץ הישראלי בשבוע שעבר, נכתב כי 73 אזרחים ולוחמים נהרגו במהלך צוק איתן בעוד בדו"ח של האו"ם, כאמור, נספרו רק 67. בישראל ספרו 34 מנהרות שחפרו ערביי רצועת עזה ואילו באו"ם הזכירו רק 14.

בישראל הגיבו לדו"ח ואמרו כי "צה"ל פעל על פי הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר". ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא להתיחס לדו"ח ולממצאיו באמצעי התקשורת.

גם בארגון הטרור חמאס הגיבו לדו"ח הבינלאומי ואמרו, כי "הטילים כוונו לאתרים צבאיים ישראלי, לא לעבר אזרחים", אמר בכיר חמאס ר'אזי חמאד. חמאד מתח ביקורת על חקורי האו"ם וטען "הדוח לא מאזן בין קורבנות לרוצחים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד