בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רשות המים מנסה להתמודד עם ערביי ירושלים

עשרה מיליון שקלים בחודש לא נגבים על שימוש במים בשכונות הערביות במזרח ירושלים. מועצת רשות המים מנסה להתמודד

  • אברהם שפירא
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 14:52 13/07/2015
גודל: א א א
מים. אילוסטרציה (Avatar)
מים. אילוסטרציה (Avatar)

מועצת רשות המים תנקוט ככל הנראה בצעד שאולי יביא סוף כל סוף לתשלום המים של ערביי השכונות במזרח ירושלים שמחוץ לגדר ההפרדה.

החברה נאלצה למצוא פתרון לאור המצב בו חוב של כעשרה מיליון שקלים שאמור להגיע לחברת המים על השימוש השוטף בשירותיה, לא נגבה. הסיבה לכך היא שימוש פיראטי של ערביי השכונה במים של החברה ואי יכולת חברת המים לגבות מהמשתמשים שמתחברים באופן בלתי רשום בגלל היקף הבניה הבלתי חוקית הנרחב במקום.

כאמור, מתכננת החברה לגבות מהתושבים שכן מחוברים רשמית על כל שימוש המים שנעשה גם מהחיבורים הלא רשומים. על פי הנהלים שצפויים להיות מאושרים, חובת ההוכחה על אי-שימוש במים תוטל על הערבים. זהו עדין לא פתרון במאה אחוזים בכדי שהכסף ישתלשל באמת לקופת החברה, אך התקדמות לעבר תשלום החוב.

לאחר ביקורת שספגה מועצת רשות המים מאתר 'וואלה' על הנושא, הגיבה החברה ואמרה כי "מדובר על טיוטה כללית לבניית תשתית לאפשרות חיובים למשתמשים במים במתחמים בלתי-מוסדרים. הכללים נועדו לתת מענה למצב שבו במקומות שונים מתגוררים תושבים בשכונות שאינן מוסדרות ובמבנים ללא היתרי בנייה. לאורך שנים, נצרכים מים על ידי התושבים במקום, וזאת באמצעות תשתית בלתי-חוקית שמתחו לעצמם, והם משתמשים בפועל במים ללא תשלום עבורם".

"חשוב להדגיש כי אין מדובר רק על ירושלים. תופעה זו קיימת גם בלוד ובמקומות נוספים. אופי הכללים בא לתת איזון מתאים בין האפשרות להמשך הצריכה מתוך זכות האדם למי שתייה מחד, והחובה לשלם עבור המים הנצרכים מאידך. מדובר במצבים מורכבים ולא פשוטים, לא מבחינת החקיקה ולא מבחינה תשתיתית, והמתווה המוצע נותן מענה מיטבי למצב מורכב זה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד