בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי אחראי לחקירתו של סא"ל ישורון?

רבים יצאו להגנתו של סא"ל ישורון שנחקר היום (ב') במצ"ח על חלקו במבצע צוק איתן. הכל התחיל כאשר בערוץ 10 השתמשו בהקלטה המרגשת של ההספד בשדה הקרב, בכדי לעורר חקירה פלילית כנגדו

  • אורי קירשנבום
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 22:15 13/07/2015
גודל: א א א
נריה ישורון (דובר צהל)
נריה ישורון (דובר צהל)

חקירתו במצ"ח של סא"ל נריה ישורון שהתקיימה היום (שני) אחר הצהרים, החלה בעקבות כתבה שהופיעה בתוכנית "היום שהיה" עם גיא זהר בערוץ 10.

לפני כחודש וחצי שודרה בתכנית כתבה ובה הופיעה ההקלטה של סא"ל נריה ישורון ברשת הקשר הצה"לית. בהקלטה נשמע ישורון מספיד את חבירו לנשק, סרן דמיטרי לויטס הי"ד, בזמן שבהר הרצל בירושלים נערכת הלוויתו של לויטס שנהרג בלחימה בסג'עייה יום קודם. בהמשך ההקלטה מכריז ישורון על "מטח כבוד" לעבר עמדת חמאס, ששימשה קודם לכן כמרפאה, ממנה ירו מחבלים לעבר הטנק של לויטס.

נזכיר, שבריאיון לאתר וואלה אמר רס"ן פנחס עציון, מי ששימש כקצין אג"ם של סא"ל נריה ישורון בזמן הלחימה בסג'עייה, כי הירי המדובר היה למטרות מבצעיות וכחלק משגרת התקפה של מקומות שהוגדרו כמוצבי חמאס. "היא כבר מזמן לא מרפאה, אין בה לא אחים ולא אחיות, היא עמדת חמאס", אמר עציון.

בתחילה, עלתה ההקלטה בזמן הלחימה בעזה ב'צוק איתן' על ידי כלי תקשורת שונים כמקור גאווה והשראה לרוח הלחימה האיתנה של חיילי צה"ל שממשיכים להילחם בגבורה גם בזמן הלוויה של מפקד וחבר קרוב. כך למשל, נכתב בכותרת כתבה באתר NRG מיום כ"ו בתמוז אשתקד - "המג"ד סופד בקשר למפקד הפלוגה שנהרג".

צילום מסך מכתבתו של גיא זהר בערוץ 10

אך בערוץ 10 בחרו להשתמש בהקלטה דווקא כנגד סא"ל ישורון ולעודד חקירה של אירוע הירי עליו פיקד, או כלשונו של מגיש התכנית גיא זהר – הם "העלו שאלות" בקשר לאירוע.

זהר מביע תמיהה איך ייתכן שגופי התקשורת שפרסמו את ההקלטה בזמן הלחימה לא שאלו שאלות נוקבות בקשר לירי המדובר – האם בוצע ירי מכיוון המרפאה לעבר כוחות צה"ל, האם המרפאה הייתה מאוכלסת והאם ידעו בצה"ל על הפקודה. את השאלות הפנו לדובר שצה"ל שהודיע כי יבחן את האירוע. משכך, בחרו בערוץ 10 כבר להכריז בכתובית שברקע הדברים של זהר – "מרפאה ברצועת עזה הופגזה כנקמה".

לפני כחודש, כשהפרקליט הצבאי הראשי הורה על חקירה פלילית של "מטח הכבוד", הוא העלה סומק ללחיים של מגישת מהדורת החדשות בערוץ 10, תמר איש-שלום, והכתב הצבאי אור הלר, שבשרו בגאווה על כך שהכל החל בתכנית "היום שהיה"...

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד