בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הטאטוא מתחת לשטיח זו מדיניות"

התנהלות המשטרה בפרשת הירצחו של דוד בר-קפרא הי"ד, מוכרת מקרוב למשפחתו של אבי בן-ציון הי"ד. "זו מדיניות כוללת, המשטרה היא רק המוציאה אל הפועל"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט תמוז תשע"ה - 22:30 16/07/2015
גודל: א א א
זירת רצח בן ציון היד (דוברות המשטרה)
זירת רצח בן ציון היד (דוברות המשטרה)

פרשת הירצחו של דוד בר-קפרא הי"ד מזכירה בהיבטים רבים את פרשת הירצחו של אבי בן-ציון הי"ד בחודש כסלו האחרון. גם שם המשטרה מיהרה להוציא הודעה לפיה חקירת האירוע על ידם העלתה כי הרקע לרצח הוא שוד שהסתבך ובכך אפשרה להכריז על האירוע כאירוע פלילי ולא לאומני, על כל המשתמע מכך.

אך קיים דמיון נוסף בין שני המקרים: בשניהם המשפחה סירבה ליישר קו עם הכרזת המשטרה והמשיכה לדבוק בעמדתה שמדובר באירוע לאומני.

הדמיון הרב בין המקרים הביא אותנו לבקש את תגובת משפחת בן-ציון לאירוע הנוכחי.

"יש יותר מדי דמיון בין המקרים", אומר צביקה שחק, חתנו של בן-ציון הי"ד בשיחה עם הקול היהודי. "דבר ראשון - חקלאי, דבר שני - יש לך ערבים שבאים לתקוף יהודי תחת אמתלה של שוד, אך בסוף מגיעים לתוצאה שלא תואמת אפילו את הגרסה שלהם".

"מטייחים פיגועים כדי לתת תחושת בטחון"

שחק מוסיף שבעיניו זו לא תופעה נקודתית אלא מדיניות. "זה אפילו לא המשטרה, היא רק המוציאה לפועל של הדברים. זו מדיניות. מטאטאים מתחת לשטיח בשביל לתת תחושה של ביטחון ובשביל להימנע מפיצויים. אנחנו מנסים להבין למה שהמדינה לא תשמור על האזרחים שלה ומתקשים לענות לעצמנו".

שחק ביקש להעביר מסר למשפחת בר-קפרא – "אנחנו כמובן משתתפים בצערם ומחזקים את ידיהם. גם אנחנו כמוהם - כנראה שנכון לנו עוד מאבק ארוך כנגד האטימות הזו וכנגד המדיניות הזו".

בתוך כך, ניבה בן-ציון, רעייתו של אבי הי"ד, פרסמה היום סטטוס נסער בדף הפייסבוק שהקימו – "אבי בן ציון נרצח – המניע הלאומני לא יטוייח": "המדינה הזו שמבזה את מתיה, שמכפישה את ערכיה. המדינה הזו שכבר מזמן לא מתקיים בה הפסוק שטוב למות בעבורה. איך כך ירדה מנכסיה?!... סתם נפלו גיבורים... מתו במדינה אותה שירתו נאמנה, את אדמתה עבדו ועיבדו. חקלאים ישרי דרך שאפילו את מותם לא טרחה המדינה לכבד... אוי למדינה שכזאת שאינה ראויה לאזרחיה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד