בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך נרצח באכזריות דוד בר קפרא

אישום: שני מחבלים משוחררים הכו באכזריות את דוד בר קפרא הי"ד גם לאחר שהתמוטט, שפכו חומצה, כיסו במזרון ונמלטו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' אב תשע"ה - 14:08 20/07/2015
גודל: א א א
שלטי המחאה של משפחת בר קפרא
שלטי המחאה של משפחת בר קפרא

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) שני כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בלוד, כנגד עלאא דאר עאצי (22) ומוג'אהד דאר עאצי (21) מהכפר בית לקיא שבבנימין, שרצחו באכזריות את החקלאי דוד בר קפרא הי"ד בשפלה.

כתבי האישום מיחסים לשניים, שנעצרו בעבר בגין עבירות טרור אך שוחררו, עבירה של רצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת, כשבמשטרה כינו זאת "שוד שהסתבך". מניע לאומני למעשים לא הוזכר בכתב האישום. על אף שפרקליטות המדינה סוברת שמדובר ברצח במזיד, הם מסרבים לקבל את טענות המשטרה כי מדובר ברצח ממניע לאומני.

מעובדות כתבי האישום, הנסמכות ברובם על טענות המחבלים, חדרו השניים בניגוד לחוק מאזור בנימין, דרך גדר המערכת, לאזור מושב פדיה שבשפלה. בכתב האישום נטען כי מוג'אהד, שעבד זמן קצר אצל בר קפרא, שיקר לעלא וטען כי החקלאי חייב לו כסף על עבודתו בכרם. לאחר שישנו באזור הכרם, הבחינו למחרת בבר קפרא כשהוא מבצע עסקה למכירת ענבים מכרמו.

הנאשמים סרבו כי בר קפרא מחזיק כסף מזומן בכליו ופנו אליו בדרישה שיביא להם את הכסף. מנגד, שאל אותם בר קפרא שלמם וקרא לעברם "גנבים". מוג'אהד חסם את פיו של בר קפרא באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו השניים מקל שהיה על הרצפה והחלו להכות אותו באכזריות בראשו ובכל חלקי גופו עד שקרס ארצה. גם אז המשיכו להכותו עד שהמקל נשבר.

טרם נמלטו מהמקום, הוציאו מכיסו את מפתחות רכבו, שפכו עליו חומר הדברה, כיסו אותו במזרון שמצאו בצד ונמלטו מהמקום. לאחר שאותר, הובא בר קפרא למרכז הרפואי בצריפין, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

נרצח באכזריות. דוד בר קפרא הי"ד

במשפחתו של בר קפרא הודיעו כי יפתחו במאבק עיקש בכדי שרצח אביהם יוכר כפיגוע ממניע לאומני. "ככה לא שודדים. מדובר בפשע שנאה נתעב ואכזרי הנעשה בכוונת זדון", אמר אתמול אליה, בנו של בר קפרא, בראיון לקול היהודי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד