בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תשעה באב: מאות עלו להר הבית

כשלוש מאות איש עלו היום (א') בעיצומו של צום תשעה באב להר הבית. 2 יהודים נעצרו במהלך הביקורים ודפי משוב הוחרמו מידי מתנדבים

  • אברהם שפירא
  • י' אב תשע"ה - 23:32 26/07/2015
גודל: א א א
שער הכניסה להר
שער הכניסה להר

כ-300 יהודים עלו היום (ראשון), צום תשעה באב (נדחה) להר הבית, מקום המקדש. הר הבית נפתח היום לכניסת יהודים על אף התבצרותם של ערבים מאמש במקום.

הערבים הצטיידו בבקבוקי תבערה, זיקוקים, בלוקים, מוטות ברזל, וקורות עץ שייעדו להשלכה וניפוץ על באי ההר במטרה למנוע את כניסת היהודים למקום. כוח משטרה שנכנס להר התמודד עם הפורעים, אך לא עצר אותם.

התפרעויות בהר, היום (משטרת ישראל)

במשך שעות הבוקר איפשרה המשטרה את כניסתם להר של 7 קבוצות יהודים. יש לציין כי זו העלייה הגדולה ביותר להר מאז הפיגוע בו נורה יהודה גליק בחודש חשוון האחרון. שתי קבוצות בלבד ערכו סיבוב מלא בהר ואילו חמשת הנוספות הורשו להיכנס להצצה בלבד ויציאה מיידית מהמקום. כרגיל, המתינו הבאים במשך שעות בשמש הקופחת בצום.
במהלך ההמתנה החרימו שוטרים דפי משוב שחולקו לעולים מיידיהם של מתנדבי ארגון 'יראה', זאת ללא כל סיבה. שני נערים נעצרו במהלך העלייה להר כשכלפי אחד נטען כי הוא קרא שמע ישראל, הוא שוחרר לאחר שעה וחצי ללא כל תנאי, ואילו השני נעצר באלימות רבה לאחר שנמצאו בכליו תפילין.
העלייה הגדולה מאז ניסיון ההתנקשות בגליק (יחצ)
עשרות רבות של יהודים לא זכו להיכנס היום על אף ההמתנה הארוכה. הסיבה אותה פרטה המשטרה היא כי "נגמרו שעות הביקור בהר".
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד